Srdcem Playstationu 4 je APU, tím se oproti designu se dvěma čipy zjednodušuje přístup do sdílené paměti systému. John Taylor o něm píše, že je „semi-custom designed“, tedy navržené ve spolupráci a na základě požadavků Sony.
Taylor dále píše, že AMD při návrhu čipu vyšlo z technologií, které jsou v produktové roadmapě pro rok 2013, konkrétně jsou to procesorová jádra Jaguar a Radeon příští generace (GPU tedy bude zřejmě vývojově o kousek dál, než řada HD 7000). Možná vás zaujalo, že o zakázkových APU hovoří Taylor v množném čísle. Bit-tech.net se domnívá, že formulací o prvním oznámeném designu se nám AMD snaží nenápadně naznačit, že APU pro Playstation 4 není posledním takovým projektem. Ostatně, o tom, že i konkurenční Xbox „Durango“ bude používat velice podobný čip, se spekuluje již dlouho.
Na čipy pro konzole si sice AMD nemůže narazit bůhvíjakou marži, to ale bohatě vynahradí objem prodejů. Bit-tech připomíná případ Imagination Technologies, kterou si koncem 90. let vybrala Sega jako dodavatele GPU pro konzoli Dreamcast. Ačkoliv byl Dreamcast celkem propadák, ImgTec tak získala prostředky pro svůj pozdější vstup na trh grafických karet pro PC pod značkou PowerVR a ještě pozdější uchycení se v oblasti grafických akcelerátorů pro mobilní SoC.
Konzolový hat-trick (AMD dodává i GPU pro Nintendo Wii U) by tak AMD mohl na několik let dopředu zajistit přežití. V oblasti PC by pak firmě mohlo pomoci, že vývojáři budou přednostně optimalizovat hry pro procesory a grafické čipy AMD v konzolích a teprve na druhém místě pro Intel a Nvidii. Architektury CPU i GPU se ale časem mění, takže toto do dvou let výhoda být nemusí.
Sony zveřejnilo screenshoty z Killzone: Shadow Fall ve 3840 × 2160 px, takto ale PS4 hru vykreslovat nebude
Na závěr přihodíme ještě dva související střípky. Sony prohlásilo, že Playstation 4 zvládne přehrávat video v rozlišení 4K, hry v něm ale renderovat nebude. Hry poběží ve Full HD a konzole by měla zvládnout alespoň 60 snímků za sekundu, aby při stereoskopickém zobrazení zůstalo pro každé oko plynulých 30 fps. Konzole nakonec ponese 8 GB sdílené paměti GDDR5 namísto původně vyspekulovaných 4 GB, X-bit labs ale připomíná, že na trhu zatím nejsou čipy GDDR5 větší než 2 Gb (256 MB) a pro osazení 8 GB (32 čipů) by byl potřeba poměrně velký plošný spoj. Sony tak možná vyčkává, aby teprve pár měsíců před vydáním stanovilo finální podobu a vzhled své konzole.
Zdroj: AMD, bit-tech.net, X-bit labs