Hlavní navigace

Americké obchody dávají majitelům GeForce GTX 970 bolestné ve výši 20 % ceny

19. 2. 2015

Sdílet

Zdroj: Redakce

O aféře okolo GeForce GTX 970, která kvůli implementaci 4GB paměti (a zejména proto, že u ní Nvidia chybně uváděla specifikace) rozbouřila internet, jsme tu psali už několikrát. Nicméně „spad“ se zřejmě ještě pořád nevyčerpal. Řada majitelů se po zjištění, že posledních 512 MB paměti je pomalých, rozhodla kartu reklamovat, i když alespoň zpočátku toto číslo asi nebylo příliš velké. Ne všechny obchody asi budou ochotné vracet peníze (pokud to na sebe nevezme Nvidia). Zdá se ale, že někteří prodejci nyní přistupují k jinému řešení – karty zpět nevezmou, vyplatí ale kupujícím částečnou kompenzaci.

Populární americký obchod Newegg údajně přijímá na karty GeForce GTX 970 kompletní reklamace (ovšem s tím, že pro nákupy staršího data dostanete zpět jen kredit na nákup, nikoliv přímo peníze). Ovšem někteří zákazníci uvádějí, že dostali jinou možnost: 20% bolestné nazpět s tím, že jim karta zůstane. K této „nabídce“ se údajně teď připojil také Amazon, který rovněž vyplácí zpět kompenzaci v podobě 20 % zaplacené částky. Tedy alespoň dle některých kupujících, kterým se ji podařilo vyjednat u americké, ale také u britské větve firmy.

Klienti Amazonu hlásí, že dostali 20% kompenzaci za koupenou GeForce GTX 970
Klienti Amazonu hlásí, že dostali 20% kompenzaci za koupenou GeForce GTX 970

Server KitGuru uvádí svědectví dvou uživatelů, kterým Amazon po krátké osobní komunikaci přiznal 20% odškodnění (šlo o 74 USD, respektive 58 GBP). Další podobné zkušenosti se pak dají najít třeba na Redditu. Na vrácení takové částky asi není žádný automatický nárok, protože pracovníci Amazonu v obou případech přímo zmínili, že se jedná o výjimečnou záležitost. Asi by tu narazili přinejmenším ti, kdo kartu koupili až po tom, co se zpráva objevila v médiích. Bez ohledu na to je ale tato politika dle mého názoru k zákazníkovi hodně vstřícná. Je také svým způsobem ekologická, jelikož se karty nedostanou do reklamačního procesu.

Klienti Amazonu hlásí, že dostali 20% kompenzaci za koupenou GeForce GTX 970

 

20 % zpět: zasloužené, nebo ne?

Vlastně bych řekl, že už se vkrádá otázka, zda to není přívětivé až příliš. Zákazník dostane zpátky nezanedbatelnou částku a přitom může kartu, kterou se „cítí být ošizen“, vesele dál používat. Aby bylo jasno – na kompenzaci jako takové není nic špatného. Jen mi přijde, že 20 % je možná trochu moc, jelikož bych neřekl, že užitná hodnota karty kvůli „3,5GB“ problému klesla v tak velké míře. Dal by se v tom pravda vidět určitý trest za klamně uvedené specifikace – ovšem za předpokladu, že by na tom byla bita Nvidia samotná, a nikoliv prodejci. Je možné, že Amazonu a Neweggu se nějak podaří tyto ztráty z Nvidie dostat zpět. Menší obchody bez účinných „pák“ ale asi s něčím takovým počítat nemohou a ztráty budou asi muset krýt ze svého…

 

Co myslíte vy? Je 20 % ceny zpět za nesprávně uváděné specifikace GeForce GTX 970 adekvátní kompenzace? U nás by to momentálně bylo něco okolo 2 tisíc podle ceny modelu, ve starém roce ale byly prodejní ceny nižší. Mám-li mluvit za sebe... Nemůžu se zbavit pocitu, že uživatelům, kteří kartu koupili před vypuknutím aféry a nyní ex post získali slevu, celý problém způsobil hlavně tu bolest, že ještě vylepšil poměr ceny a výkonu, který od té „zpackané“ GeForce GTX 970 dostali. Možná se na to ale dívám špatně (že by závist?).

MMF24

Referenční GeForce GTX 970

Zdroj: KitGuru