- FX Composer (nově ve verzi 2.5) – prostředí pro rychlé vyváření vizuálních efektů
- Shader Debugger – trasování, analýza a optimalizace shader kódu v HLSL a CgFX pod DirectX i OpenGL
PerfKit obsahuje vícero nástrojů, většina z nich bude zajímat čistě vývojáře, jen jeden by mohl posloužit jako docela zajímavá prázdninová hračka všem majitelům GeForce 8/9. Mluvím opět o PerHUD, jehož funkce je demonstrována třeba tímto YouTube videem přímo od Nvidie. (Další videa najdete na odkazu níže, recenze předchozí verze byla třeba na Beyond3D.)
PerHUD používá pro optimalizace zřejmě většina herních studií (mezi jinými třeba Crytek, Epic nebo Blizzard) a z posledního průzkumu kolem PerfHUD vypadlo číslo 37. 37 % má být průměrné zrychlení 3D aplikace díky optimalizaci po analýze PerHUDem.
Celý PerfKit společně s dalšími informacemi najdete na této stránce společnosti Nvidia a pro ty z vás, kdo by si jej chtěli opravdu jen vyzkoušet, máme dobrou správu: nemusíte už instalovat speciální ovladač. Této novinky a pro běžné uživatele velké výhody si užijí ale jen majitelé Windows Vista, kdo má Windows XP, bude muset nadále speciálním ovladačem nahradit stávající grafický ovladač.
PerHUD 6 obsahuje mnoho novinek včetně podpory pro SLI, změny textur, profilování aplikací, sledování závislostí či ukládání a obnovu pracovního rozložení. Screenshoty PerHUD v nasazení v nejznámějších hrách si můžete prohlédnout zde.
Zdroj: Nvidia