Obchody s digitálním obsahem zpravidla fungují tak, že 70 % příjmů jde k autorům, 30 % si pak nechá provozovatel obchodu. V řetězci je ale ještě jeden článek – partnerské weby. Ty do obchodů přivádějí zákazníky pomocí tzv. affiliate linků a za to dostanou část provize.
Díky affiliate marketingu vyrostla spousta služeb doporučujících nejlepší aplikace, hry, hudbu, filmy apod. Část z nich ale potkala neradostná zpráva. Ještě před rokem Apple partnerům přiřkl 7% provizi, ale pak ji snížil na 2,5%. Od 1. října 2018 už partnerům nebude posílat ani cent. Affiliate program v (Mac) App Storu končí a bude dostupný už jen v iTunes Storu (hudba, filmy, knihy).
TIP: App Store, iTunes Store, iCloud i Apple Music už přijímají koruny
Apple to zdůvodňuje tím, že má nový App Store (v iOS 11 a macOS Mojave), ve kterém prý umí sám doporučovat nejlepší obsah a nepotřebuje k tomu filtry třetích stran. TouchArcade, jeden z postižených webů recenzujících mobilní aplikace, k tomu vydal hodně naštvaný blogpost.
Oheň na střeše přitom byl už při loňském snížení provize, teď je Apple připraví o veškeré příjmy. Přesto TouchArcade tvrdí, že dělá lepší službu než samotný App Store, protože lidem doporučuje pouze kvalitu, kdežto Apple má zájem, aby se prodávalo všechno. Protiargumentem ale může být, že TouchArcarde a spol. zase doporučují jen dražší obsah, protože sami mají zájem vydělávat.