Apple se už nebude bránit neoficiálním servisům. Ale má to háček

Sdílet

Roky už píšeme o tom, kterak Apple kvůli designu svých zařízení prakticky brání jednoduchým opravám v neautorizovaných servisech a uživatelé jsou tak odkázáni jen na ty jím certifikované, kterých je po celém světě přes 5000. O to překvapivější je nový krok cupertinské společnosti. Spouští tzv. Independent Repair Program, v rámci něhož bude i neautorizovaným servisům dodávat stejné nástroje, díly, manuály a diagnostiku jako těm autorizovaným. Firmy také proškolí. Poskytovat ale budou moci pouze pozáruční servis.

Potřebuje-li zákazníku opravu, měl by mít jistotu, že bude provedena správně. Věříme, že nejbezpečnější a nejspolehlivější opravu zajistí vyškolený technik používající originální díky, které byly řádně vyrobeny a pečlivě otestovány,“ říká Jeff Williams, provozní ředitel Applu.

TIP: Apple opouští jeho ikona. Jony Ive zakládá vlastní designérskou firmu

ICTS24

Apple již program otestoval spolu s 20 servisními středisky po celém světě. Noví zájemci se mohou hlásit na tomto webu, prozatím se ale program týká pouze Spojených států, do dalších zemí se rozšíří později. Apple má několik podmínek. Kromě povinného školení musí firmy podepsat i dohodu, aby získané prostředky nemohly dále sdílet. Firmy také musí sídlit v komerčních prostorách, garážové servisy neprojdou. Tím možná největším omezením je ale fakt, že program se týká pouze iPhonů, nikoliv iPadů, Watch, Maců či dalších zařízení.

Zdroj: Apple