Hlavní navigace

Apple měl loni ve filmech nejvíce product placementu. Předčil Coca-Colu i Sony

11. 3. 2015

Sdílet

 Autor: Redakce

Agentura Brand Channel udělovala reklamní (anti)ceny za umisťování značek ve filmech. Měřítkem bylo, v kolika filmech, které vedly americké víkendové kinožebříčky, se objevily. Vyhrál Apple, jehož produkty se objevily v 9 z 35 filmů.


Apple ve filmech (nejen za rok 2014)

Na plátně se přitom logo firmy ani nemuselo objevit. Příkladem budiž Lego příběh, kde hlavní záporák pouze promluvil o iPodu Shuffle. Opačným extrémem je druhý díl Kapitána Ameriky, kde se jedna celá scéna odehrávala přímo v Apple Storu. Film má na svědomí studio Marvel, které patří Disneymu, jehož největším akcionářem jsou pozůstalí po Stevu Jobsovi. Takže proto.

Apple dominoval žebříčku také v roce 2010 a 2011. Ročník 2012 ovládl Mercedes-Benz a 2013 pak Budweiser. Za Applem letos skončila Coca-Cola a Sony, jež má kromě tuctů produktů rovněž vlastní filmové studio.

 

Agentura Brand Channel udělila i další ceny. Za zmínku stojí například čtvrtý díl Transformers, kde se objevilo hned 55 značek a produktů.

Zdroj: Brand Channel via BGR