HDR monitory pro PC měly doteď jako etalon standard DisplayHDR 1000, což znamenalo, že jejich špičkový (ne však trvale udržitelný) jas byl pro potřeby videa či her s vysokým dynamickým kontrastem 1000 cd/m². Na tuto úroveň cílí třeba i G-Sync HDR/G-Sync Ultimate on Nvidie. Teď na IFA 2019 ale Asus představil monitor, který možnosti posouvá o hodně dál: ProArt PA32UCG, který teď bude asi vůbec nejlepším z HDR monitorů pro PC (přinejmenším dokud se neobjeví nějaká profi specialita s duální TFT matricí pro stmívání podsvícení). Asus ProArt PA32UCG má panel typu IPS s úhlopříčkou 32 palců (81,28 cm) a rozlišením 4K (3840 × 2160 bodů). Neznáme bohužel odezvu nebo přesná pokrytí různých barevných prostorů, ale panel bude 10bitový a určitě širokogamutový. Dosaženo to bude filtrem na bázi kvantových teček. Podporovat bude režimy DCI-P3, Rec. 2020, ale i AdobeRGB a samozřejmě sRGB. Přímo z továrny bude obrazovka nakalibrovaná na barevnou odchylku DeltaE
4K, HDR i 120Hz a adaptivní obnovování
HDR zobrazení umožňuje zatím asi nejvýkonnější podsvícení typu Mini-LED (neblikavé), jaké se v podobných LCD objevilo. To dokáže už i zcela kontinuálně produkovat jas 1000 cd/m², který jiné špičkové HDR monitory dokáží jen ve špičkách. Panel monitoru PA32UCG dokáže špičkově coby maximum vysvítit až 1600 cd/m². Toto podsvícení používá technologii lokálního stmívání FALD pro zachování kontrastu. Ovšem opět s více zónami, než mají současná herní LCD tohoto typu: zón už má 1152, kdežto nové monitory G-Sync HDR „jen“ 576 a první generace 384. Se započítáním lokálního podsvícení má být dosažitelný kontrast až milion ku jedné, ale ne-HDR standardní statický kontrast je jen 1000:1, typický pro panely IPS.
Tento monitor dostane novou certifikaci DisplayHDR 1400, která byla teprv nyní oznámena. Jako HDR formáty obrazu bude podporovat HDR10 (HDR10+ zmíněno není), dynamický Dolby Vision a HLG (Hybrid Log Gamma). Kromě špičkové podpory HDR má ovšem tento monitor ještě jedno překvapení: umí pracovat s vysokou frekvencí.
Místo běžných 60 Hz má obnovovací frekvenci až 120 Hz. A navíc podporuje i variabilní obnovování, s rozsahem frekvencí 48 až 120 Hz. Mělo by používat technologii FreeSync/VESA Adaptive-Sync, čímž by monitor byl kompatibilní se všemi GPU. Rozsah frekvence odpovídá kritériu, aby maximum bylo 2,5násobkem minimální frekvence, takže adaptivní obnovování by s LFC mělo fungovat už od nula FPS.
Thunderbolt 3
Monitor bude mít stojan se možnostmi polohování náklonu, výšky i pivotu, a také se bude dodávat s přídavným stínítkem, jež lze na obrazovku nasadit pro omezení okolního světelného rušení ze stran a z vrchu. Integrované budou 2×3W reproduktory a tříportový USB rozbočovač. Jako vstupy se bude dát použít trojice HDMI, jeden DisplayPort a Asus také uvádí podporu pro připojení Thunderboltem 3 (dva porty USB-C, jeden pro vstup, jeden pro zřetězený výstup), což potěší uživatele notebooků a počítačů Apple.
Na IFA 2019 byl tento monitor zatím jenom předběžně představen (ale také ukázán v akci), takže ještě zbývá nějaký čas, než se začne prodávat. Dostupný by podle Asusu měl být někdy v první čtvrtině příštího roku. Tím pádem ještě také nebylo prozrazené, kolik bude stát.