nakonec projevilo zájem 100 000 uživatelů. Včera formálně skončily registrace a sdružení teď čeká na nabídky operátorů. Poptává tyto čtyři tarify, které sestavilo na základně zpětné odezvy uživatelů.
Poptávané tarify
Tarif A | Tarif B | Tarif C | Tarif D | |
volných minut | 100 | 500 | 1000 | 9999 |
volných SMS | 50 | 250 | 500 | 9999 |
volitelný datový balíček | 50 MB | 250 MB | 500 MB | 2000 MB |
dokoupení dat | 250 MB | 500 MB | 1000 MB | 4000 MB |
Jisté je již to, že O2, T-Mobile a Vodafone se aukce nezúčastní. Velcí operátoři tvrdí, že Dtest se chce na kampani pouze obohatit, protože z tarifů by měl provize. O provizích Dtest mluvil otevřeně dopředu, mají pokrýt náklady na celou kampaň, případný přebytek by zaplatil bezplatnou spotřebitelskou poradnu, kterou provozuje.
Dtest na svém webu uvádí na pravou míru i další kritiku ze strany velké trojky. „Operátoři dále argumentují tím, že uzavření smlouvy s dTestem znamenalo zásah do práv zákazníků a povinnost operátora poskytovat soukromému subjektu čistě osobní údaje a informace o svých klientech. To je naprostá lež. Žádná taková povinnost není ve smlouvě mezi dTestem a operátorem obsažena.“
„Po operátorech žádáme pouze to, aby nám předem poskytli vzorovou smlouvu (kterou budou podepisovat se zákazníky), obchodní podmínky, reklamační řád či další dokumenty, které jsou hromadně rozesílané zákazníkům. Snažíme se tak ochránit zapojené spotřebitele před „nevstřícnými“ smluvními ustanoveními, která jsou jinak ve smlouvách s operátory běžná. Nejedná se tedy o žádné detailní informace o konkrétních zákaznících,“ píše Dtest.
Velcí operátoři se tedy aukce nezúčastní, ale na poptávku Dtestu mohou reagovat také virtuální operátoři. Příští týden bychom se měli dozvědět, jak to dopadlo.
Konkrétní vyjádření O2, T-Mobilu a Vodafonu si můžete přečíst na Euro.cz.