Hlášení naznačuje, že je třeba spotřebitele informovat o tom, jak získat levnější zboží ze zahraničí. Mnohdy jim v tom brání umělé restrikce, což platí zvlášť pro digitální zboží. Nejvíce by bylo potřeba uvolnit tvrdá omezení importu, která právě brání tomu, aby si spotřebitel vybral levnější výrobek v zámoří. Report doporučuje i úpravu zákonů ve prospěch zákazníka. Podle něj by se mělo zakázat umělé blokování nákupů digitálního zboží ze zahraničí.
V jednom případě by podle závěrů bylo dokonce výhodnější letět do USA, tam si software koupit a letět zpátky. To už je skutečně na pováženou. Rozdíly mezi cenami ve světě a v Austrálii u různých výrobců kolísají, přesto jsou rozdíly zpravidla velmi vysoké. Zatímco v případě Adobe jde o 42 %, za produkty od Microsoftu zaplatíte dokonce o 66 % více!
Dokonce za digitální hudbu zaplatí nebozí Australané o 52 % více, přitom digitální zboží si zvýšenou cenu obhájí o poznání hůř, než fyzický produkt zakoupený v kamenném obchodě. Úplně mimo mísu se pak nachází hry, které trápí o 84 % vyšší cena. Ze strany Austrálie bychom měli spatřit snahu o dostupnost softwaru digitální cestou, jenž by byl určen pro Spojené státy či Evropu. Padnou virtuální hradby?
Zdroj: The Guardian