Ačkoli je velké množství dnešních chytrých telefonů vybaveno technologií GPS a možností si nainstalovat navigaci jako aplikaci, toto řešení s sebou stále nese celou řadu nevýhod, namátkou se jedná o přerušení navigace během příchozího hovoru, nebo nutnost pořizovat speciální držák ke každému novému telefonu. Obchodní a marketingový manažer společnosti Mio, Tomáš Kudweis, poukazuje na výraznou změnu trhu, ke které v posledních letech došlo. Navigace se stávají běžnou výbavou řidičů, kteří očekávají odolnější konstrukci a dobrou čitelnost displeje i za zhoršených světelných podmínek.
Důležitou roli při výběru vhodné autonavigace hraje také způsob aktualizace map. Vzhledem k rostoucí konkurenci je dnes možné pořídit navigaci s doživotní aktualizací mapových podkladů. To je pozitivní vývoj především s ohledem na relativně časté změny a přestavby našich komunikací. Výjimkou nejsou ani další doplňkové funkce, jako například informace o poloze radarů.
U navigací, které jsou používány při výkonu povolání, se dá očekávat rozvoj nových služeb, případně vznik nové kategorie přístrojů umožňující třeba propojení s dalšími zařízeními, komunikaci s dispečinkem, případně spolupráci při evidenci knihy jízd, což by výrazně zjednodušilo správu vozového parku nejedné společnosti.
Mio se u svých produktů pochlubí mimo jiné také kvalitními servisními službami v rámci záruky. Ta spočívá v bezplatném vyzvednutí nefunkčního produktu přímo u zákazníka a vrácení opravené navigace zpět. Tento typ služby zatím žádný jiný výrobce na našem trhu nenabídl.
Zdroj: TZ Mio