Auto Googlu: skutečná a navrhovaná podoba
Za tu dobu auta bourala jedenáctkrát. Pokaždé to prý byly menší nehody (poničená světla, žádná zranění) a vždy se to stalo ve chvíli, kdy auto řídil člověk. Umělá inteligence neselhala ani jednou.
Urmson také popisuje, jak software neustále zdokonalují. Senzory snímají celé okolí vozu a mají větší přehled než člověk. Dokážou reagovat na značky, pohyby ostatních na i mimo silnici. Ale nehody nelze nikdy zcela vyloučit, pokud do vás narazí někdo jiný. „Když strávíte na cestách dost času, nehody se vám stanou, ať už jedete v normálním, nebo autonomním voze,“ říká Urmson.
„Přestože náš software a senzory mohou detekovat nepříjemné situace a reagovat dříve a rychleji než lidský řidič, někdy nebudeme schopni překonat realitu rychlosti a vzdálenosti a někdy do nás narazí i při čekání na semaforu. To je důležitý kontext pro komunity se samoříditelnými auty. I když bychom si přáli jezdit bez nehod, někdy je to nevyhnutelné,“ dodává Urmson.
Zdroj: Chris Urmson