Celosvětové prodeje tabletů se ve druhém letošním čtvrtletí propadly přibližně o 5 % na 48,4 milionu zařízení. Nižší prodeje zaznamenal Apple i Samsung. 13,3 milionu iPadů je nejslabší výsledek od prvního čtvrtletí 2012. Oba zmínění výrobci segment vedli s kombinovaným 46% tržním podílem.
Samsung prodal méně i v předchozím čtvrtletí, ale nešel dolů tak výrazně jako Apple. Podle Canalysu by Apple mohl růst snížením cen iPadů, jenže by se tím připravil o vysoké marže, které z iPadů dělají tak výhodný byznys. Počítačů se pro změnu prodalo 123,9 milionu, což představuje pěkný 14% meziroční růst.
49,1 milionu notebooků překonalo tablety poprvé od třetího čtvrtletí 2013. Ukázalo se, že o počítače stále zájem máme, jen nám doma vydrží o něco déle než v minulosti. Zvláště v USA se pak lidé začínají více zajímat o chromebooky. Zvláště to platí pro školství.
Zdroj: Canalys