Poláci jsou opatrnější, 40 % z nich vidí v e-shopech riziko, desetině obyvatel se zdá nakupování online složité. Češi jsou naopak pragmatičtí, 65 % si myslí, že takto nakoupí levněji než v kamenných obchodech, 57 % pak ušetří více času. U nás je trh na vyšší úrovni a více si uvědomujeme výhody, v Polsku roste počet zákazníků hlavně ve větších městech. Alespoň podle údajů Kasy.cz a polské varianty portálu EUkasa.pl.
Dvě procenta Čechů a tři procenta Slováků by online nakupování nepřimělo nic. Ostatní by se rozhodli podle ceny, šířky sortimentu nebo akčním nabídkám. A ještě jeden zájímavý poznatek. Češi hledají nejčastěji informace o spotřební elektronice (56 %), cestování (55 %) a telefonech (52 %), na Slovensku vedou lístky na vlak/autobus/letadlo (61 %) a až pak cestování (58 %), elektronika (54 %) a telefony (53 %).
Co vy, nakupujete rádi online? Z jakého důvodu?
Zdroj: Tisková zpráva Kasa.cz