Česká obchodní inspekce provedla během 23. a 24. listopadu 92 kontrol kvůli slevovým akcím na Černý pátek. Zaměřila se na supermarkety, hypermarkety a obchodní centra napříč celým Českem. Provedla přitom 92 kontrol a zjistila 13 případů porušení zákona o ochraně spotřebitele, tedy u každé sedmé kontroly. ČOI neřešila možné umělé zvýšení ceny, aby sleva vypadala lákavěji. Jako protizákonné určila případy, kdy obchod zákazníkům naúčtoval jinou cenu, než bylo avizováno. Jako příklad uvádí žehličku Philips koupenou v jednom elektru ve Velkém Meziříčí. Obchod měl u produktu uvedenou akční cenu 1799 Kč, ale u kasy naúčtoval 2499 Kč. TIP: Největší e-shopy na Černý pátek opět podváděly se slevami Inspekce sleduje slevové akce celoročně. Od začátku července do konce září provedla 924 kontrol a porušení předpisů objevila ve 40 % případů, nejčastěji (132 případů) rovněž kvůli rozdílům mezi avizovanou a skutečnou cenou. Ve 119 případech u produktů či služeb nebyla uvedena cena, ve 47 pak prodejce nedal zákazníkovi účetní doklad. ČOI během tří měsíců rozdala 351 pokut v celkové výši 7,7 milionu korun. Nejvíce to schytalo Tesco (1 700 000 Kč), Kaufland (790 000 Kč) a Ahold (750 000 Kč).