Oficiální popis zní „Hrot je single-playerová retro FPS zasazená do Československa po jakési pohromě v roce 1986. Ta doba byla temná a strašná a stejně strašná je i tato hra.“
Za vývojem stojí jediný člověk, vývojář s přezdívkou Spytihněv. Hra je postavena na vlastním enginu a napsaná v Pascalu. Grafika odpovídá devadesátkám, ale zato si ji zahrajete i na slabších počítačích. Bude stačit integrovaná grafika, dvoujádrový procesor na 2,5 GHz a 2 GB RAM. Hrubé renderování je autorův záměr. Hrot najdete na Steamu.
Reálie ze socialistického Československa jsou ve hře temné, podobně jako tomu bylo i ve skutečnosti. Místo lékárniček si životy budete doplňovat pomocí pytlíků s plnotučným mlékem. Místo otevřených prostor se budete pohybovat v labyrintech, navštívíte metro…
Zbraně budou víceméně standardní. Pistole, samopal vzor 13 či tarasnice. Ale prý se dostanete i k experimentálním sovětským zbraním na baterie. A když dojdou náboje, můžete bojovat srpem a kladivem. Hra bude obsahovat splachující záchody a zničitelné žárovky. Zajímavě ovšem znějí nepřátelé: pomatenci v pláštěnkách, zabijáci ve skafandrech, samostatně útočící psi, koně a kozy.
Začínáš v úkrytu civilní ochrany hluboko pod stanicí metra Kosmonautů a jako hrdý nositel odznaku branné připravenosti znáš svoji povinnost: nasadit nefunkční plynovou masku, nabít pistoli vzor 52 a bránit mír a socialistickou vlast před všemi podivnými narušiteli.
- Klasická hratelnost i vibrace romerických stříleček z devadesátek s adekvátní hranatou retro estetikou v hnědé paletě.
- Nechybí brokovnice, samopal vzor 13, tarasnice i přísně tajná experimentální sovětská zbraň na baterky. Dojde-li střelivo, vždy je po ruce srp a kladivo.
- Ručně tvořené levely inspirované skutečnými lokacemi s důrazem na dobové detaily. Každý level obsahuje socialistické krámy, které jsou dnes k vidění už jen v museu nebo u babičky na půdě (ve východním bloku).
- Splachující záchody, zničitelné žárovky a koně v plynových či latexových maskách. Zkrátka konzervativní hodnoty, které nikdy nezklamou.
- Vlastní engine napsaný v Pascalu zdárně napodobující devadesátkové softwarové renderování s rozkostičkovanými texturami a poskakujícími polygony.
https://twitter.com/kotolout/status/1655667203335749632?t=ZEOciNLN9dBDGaE9NGV13g&s=35