„Expanze do zahraničí je dalším logickým krokem v rozvoji společnosti. Využijeme našich nejsilnějších stránek jako je skvěle zpracovaný eshop, obrovská nabídka okamžitě dostupného zboží a vyladěné logistické procesy, které jsou naší chloubou a pomohly nám vydobýt si dominantní postavení na českém trhu,“ říká Ing. Tomáš Havryluk, místopředseda představenstva Alza.cz. „Budeme velmi efektivní, a evropským zákazníkům nabídneme maximální nákupní komfort,“ doplňuje Tomáš Havryluk.
V katalogu Alzy je momentálně 70 000 položek, z toho 46 000 produktů od více než 1600 značek má skladem. Loni firma vyřídila 3,3 milionu objednávek a utržila 11,1 miliardy korun. Firma svůj záběr letos ještě dále rozšířila. Začala půjčovat filmy nebo prodávat hudbu a k tomu otevřel i Apple Shop.
Alza má v Česku 31 poboček, další tři ještě chystá. Na Slovensku už otevřela 10 kamenných obchodů a v plánu je jeden další. V Evropě ale zatím pobočky otevírat nebude, alespoň ne v první fázi. Počítá ale s vybudováním dalších logistických center, které by měly zjednodušit a zlevnit dopravu po celém kontinentu.