Společně jsme usoudili, že Chitika mezi tablety zřejmě vůbec nepočítá Surface Pro, resp. Surface Pro 2 s plnými Windows 8 a procesorem architektury x86. Microsoft sám o variantách Pro na svém webu sice mluví jako o tabletech, reklamní síť to nicméně nejspíš vidí jinak.
Studie proběhla ve dnech od 29. října do 23. listopadu. Učiňme první shrnutí. Na konci období měl Surface 2 z celkového podílu tabletů Surface na kontě 6,5 %. Na první Surface RT proto logicky připadlo zbývajících 93,5 %. Žádný extrémní zájem o tato zařízení zaznamenán nebyl. Ještě by nás ale zajímalo, jak se daří sesterské, vybavenější a dražší sérii Surface Pro.
Podle Chitiky to není po měsíci prodejů úplně špatný výsledek. Pro srovnání uvádí, že iPad třetí generace za tři týdny dosáhl na 10 % v rámci kategorie tabletů iPad. A teď návrat do reality. iPady v Severní Americe aktuálně zodpovídají za více než 80 % z celkového vygenerovaného webového provozu v Severní Americe. Desetiprocentní růst iPadů na jaře 2012 představoval podstatně více zařízení, než je teď tomu v případe Surface 2. Ten operuje na malém území.
Apple drží většinu trhu v hrsti, na ostatní výrobce tabletů zbývá zhruba 20 %. Právě tady se musí o místo dělit Microsoft s Googlem, Samsungem a dalšími. Ze zmíněných 20 % si Surface RT a Surface 2 drží 6,4% podíl. Jejich vliv na celý trh s tablety je proto minimální. Ale ani takový Google si nevede zrovna slavně a podílí se na webovém provozu jen o málo více než Microsoft. Jak jsou na tom zbývající výrobci, prozrazuje následující graf:
Tržní podíl všech tabletů v SA, které nejsou iPady | Foto: Chitika
Zdroj: Chitika