Již delší dobu se mluví o blokování reklam ve Chromu. Nejen to, v únoru se Google pustil do aktivního boje s tzv. otravnými reklamami, které jeho prohlížeč blokuje. Firma se ale nezastavuje a blokování reklamního obsahu rozšíří. Specificky začne Chrome 71, jenž vyjde v prosinci, blokovat škodlivé reklamy. Jak si oznámení vyložit?
Jedná se o další krok Googlu ve vlastní iniciativě za očištění webu. Chrome už před rokem začal blokovat určité typy chování, které jeho výrobce považuje za škodlivé. Jedná se mj. o nežádoucí přesměrovávání vedoucí z legitimně vypadajících prvků na stránce, které ale neslouží k účelu, jímž se prezentují. Spadají sem falešné poplašné zprávy, phishing, neviditelné prvky apod. Podrobnější informace najdete na webu Googlu.
Čtete také: Firefox 65 by měl standardně blokovat sledovací cookies třetích stran
Proti různým praktikám a taktikám na webech, jak někoho obelstít, byl ale první krok účinný doslova napůl. Podle Googlu se v Chromu daří blokovat zhruba polovinu příslušných škodlivých prvků. Zbývající polovina se přitom skládá skoro celá ze škodlivých nebo zavádějících reklam. Jedná se o takové reklamy, které např. předstírají, že jsou systémovými oznámeními. Osoby za nimi se z vás často snaží vyloudit personální informace.
Jak konkrétně Google zareaguje? Chrome zablokuje úplně všechny reklamy na stránkách, které trvale hostují škodlivé prvky. Nikoli však na všech, prý jen na malém počtu. Tyto weby mají obecně 30 dní na nápravu po zjištění situace, až poté dojde k odstranění reklam. Jestli stránka obsahuje škodlivé prvky, které je třeba odstranit, zjistíte v Google Search Console.