Není nic divného ani nového, když do sebe konkurenční podniky občas rýpnou v propagačních materiálech, jen když se taková „špičkovaná“ provede vkusně. Patrně si vzpomenete na slavnou sérii televizních spotů Get a Mac, které běžely na televizních obrazovkách mezi roky 2006 a 2009. (Vy je znáte určitě z YouTubu.) V té si Apple utahoval z počítačů s Windows.
Samotný Apple se ale sám stal obětí parodických reklam, před necelým rokem se do něj opřel Samsung (do něhož se vzápětí zase opřela Motorola). Aby si však z Applu začal utahovat Google, a to na poli tradičních počítačů, to je novinka. Přece jen, Google svůj operační systém na trh uvedl až v roce 2011. Oproti Chrome OS mají macOS, ale také Windows mnohem delší tradici. Windows v nové reklamě od Googlu slouží jako druhý cíl.
Jenže dnes už zařízení s Chrome OS do určité míry umožňují provozovat aplikace pro Android, některým lidem pak stačí webové aplikace. Tento systém má sice stále malý tržní podíl, ale zájem o něj projevil zejména vzdělávací sektor. Díky ceně, nenáročné údržbě a správě zde v budoucnu bude patrně stále úspěšnější.
Právě omezené možnosti Chrome OS využívá Google k propagaci zařízení s Chrome OS. Potenciální slabiny proměnil v přednosti. Žádné viry, žádný bloatware, žádná chybová hlášení ani modré obrazovky smrti, zato spolehlivost, dlouhá výdrž na akumulátor a automatické aktualizace. Takhle Google propaguje nové počítače se svým operačním systémem, kde macOS a Windows ukazuje ve špatném světle. Oplatí mu konkurenti toto rýpnutí?