ČTÚ tento krok ocenil milionovou pokutou, protože prý Vodafone použil nekalou obchodní praktiku. „ČTÚ považuje uvedená jednání za agresivní obchodní praktiku podle zákona o ochraně spotřebitele, neboť spotřebitelům byla účtována cena služeb, které si výslovně neobjednali. Užitím agresivní obchodní praktiky došlo či mohlo dojít k zásahu do majetkové sféry všech zákazníků, kteří využívají datový tarif,“ zní stanovisko úřadu.
Spolu s verdiktem pak ČTÚ oznámilo, že začíná sledovat i O2. To totiž stejnou praktiku využilo letos na jaře. Automatické dokoupení dat po vyčerpání s tím, že uživatel může zpětně přenastavit data na dřívější model – zpomalení do konce zúčtovacího období.
ČTÚ i toto chování označil za nekalou obchodní praktiku a v srpnu zahájil s O2 správní řízení. A ne jediné. Úřad tvrdí, že jde o výraznou změnu podmínek zhoršující postavení zákazníků. Operátor měl proto povinnost informovat klienty i možnosti ukončit smluvní závazky bez sankce. Ale neučinil tak. Tohoto se týká druhé správní řízení.
Zdroj: ČTÚ