Obchod CZC letos spustil kampaň, v níž dává najevo, že je hrdou dvojkou. Tím myslí, že co do obratu je druhým největším e-shopem po Alze. Před Vánocemi tuto kampaň ještě více vyhrotil. Vyhlásil Alze „mírovou deklaraci“, z čehož mají těžit hlavní zákazníci. Budou dostávat odměny, ať už nakoupí v CZC nebo u mimozemšťana.
Tzv. Odměňovač funguje od 1. listopadu do 23. prosince 2018 a každý uživatel, který od loňska alespoň jednou nakoupil v některém z oněch dvou obchodů, si může jednou denně vylosovat dárek. Každý tedy může získat až 53 výhod. Těmi jsou slevy do CZC či partnerských obchodů nebo elektronika. Včera obchod rozdával PS4, dnes herní klávesnici. Celkově rozdá elektroniku v hodnotě 250 000 Kč.
Jak to funguje? Inu, CZC se tváří, jako byste měli nárok jen na tolik dárků, kolikrát jste v posledním roce nakoupili. Ve skutečnosti ale dostanete dárek každý den. A jak funguje partnerství s Alzou? Nijak. CZC samozřejmě nemá možnost zjistit, že jste u konkurence nakoupili. Jednak není v zájmu Alzy prozrazovat cenná čísla největšímu soupeři a jednak by takové předávání osobních údajů porušilo zákon na ochranu osobních údajů. A vy sami do Odměňovače žádnou fakturu nahrávat nemusíte. Dárek se vygeneruje vždy.
TIP: CZC.cz slaví 20. narozeniny. Začínalo ve sklepě prodávat CD mechaniky
Ostatně ani v pravidlech není nic o tom, že by CZC nějaká data od Alzy získala ani o tom, že počet dárků na osobu by byl omezený. Pouze nesmíte podvádět a o dárky si hlásit jen jednou denně.
Že na předchozích nákupech opravdu nezáleží, jsem ověřil nově zaregistrovaným e-mailem. Žádný nákup na něj pochopitelně veden nebyl, přesto jsem dárek dostal. A ne, tohle není návod, jak podvádět. Opravdu to nedělejte! Jen jsem musel ověřit, jak akce CZC funguje. Z pokusu vyplývá, že o Alzu v této akci opravdu nejde. Jen si CZC našel způsob, jak se konkurenci vysmát kvůli desítkám černých pátků ročně a poplatkům za vyzvednutí na pobočce.