Protože nepoužívá model ke komunikaci s telefonem nebo tabletem žádnou standardní technologii jako je Wi-Fi nebo Bluetooth, ale je nutné k iPhonu nebo iPadu připojit speciální dongle, nebude fungovat se smartphony ostatních platforem.
Kromě onoho adaptéru, skrze který auto bezdrátově komunikuje, najdete v krabici i cestovní nabíječku a USB kabel pro dobíjení s pomocí počítače. Nabíječka funguje na trochu odlišném principu, než obvyklá většina, která se zapojuje do zásuvky. Nabíjecí adaptér Deximu vám však poslouží i v případě úplného odříznutí od energie. Pokud byste si chtěli autíčko na dálkové ovládání dobít třeba na pustém ostrově, stačí do adaptéru vložit čtyři AAA baterie, připojit USB kabel a druhý konec zastrčit do konektoru v autíčku.
Mimo tyto extrémní situace však stačí kabel s USB konektorem zapíchnout do kteréhokoliv USBčka v počítači nebo adaptéru k telefonu. Samotné nabíjení zabere minimální dobu kolem pěti až deseti minut. Kompletní dobití je signalizováno LED diodou na poněkud rozměrnějším USB konektoru.
Samotné auto je miniaturní. Svou velikostí sotva předčí běžné angličáky. Na rozdíl od nich však není vyrobené z kovu, ale obyčejného plastu. To je trochu škoda, za cenu kolem tisícovky bych si představoval něco odolnějšího. Plastové tělo asi není potřeba zdlouhavě popisovat, plastové autíčko snad držel v ruce každý. Alespoň že nápisy na karoserii nejsou pouhé polepky, ale nástřik.
Spodní strana auta je o něco zajímavější. Nechybí vypínač, který je dobré používat pro šetření akumulátoru, nabíjecí konektor a také šoupátko pro seřízení „geometrie“ předních kol. To můžete využít když vám autíčko přestane jezdit rovně a bude táhnout na jednu stranu.
I když mě lákalo podívat se pod kapotu Veyronu, nakonec jsem odolal. Bůhví, zda by se mi povedlo dát po skončení rozborky vše do kopy.
Jízdní vlastnosti
První metry s Veyronem jsou neopakovatelným zážitkem. Šestnáctiválec doplňovaný čtyřmi turbodmychadly se zdvihovým objemem 7993 cm3 vás nenechá na pochybách. Zatlačeni do sedaček si budete vychutnávat každou zatáčku a vnímat perfektní trakci i v těch nejextrémnějších situacích. Stádo čítající 1001 koňských sil rozložených do všech čtyř kol mezinápravovou spojkou Haldex je zkrátka znát... No dobrá, zpět na zem.
Veyron od Deximu toho umí o něco méně. Po připojení adaptéru k iPadu nebo iPhonu budete automaticky vyzváni ke stažení ovládací aplikace a odkázáni na příslušnou stránku v App Store. Ta má pár megabajtů a její stažení tak bude otázkou chvilky.
K ovládání auta si můžete zvolit ze dvou způsobů. Ten jednodušší používá pouhá virtuální tlačítka. Pomocí posuvníku určíte směr jízdy vpřed či vzad, dvěma šipkami pak do stran.
Mnohem zajímavější je ovládání pomocí gyroskopu vestavěného v iPhonu. Auto pak ovládáte nakláněním telefonu nebo tabletu. I když se zprvu zdá, že není možné se kamkoliv trefit, po několika desítkách minut jezdění si zvyknete. Osobně mě přišlo ovládání lehči na iPhonu, než iPadu, velikost displeje zde byla spíše na škodu.
Z menu si také můžete vybrat dva přednastavené režimy jízdy. Jeden spočívá v pouhém ježdění v kruhu, druhý s názvem Zig-Zag vcelku svižně s automobilem kličkuje do rytmu hudby, kterou vydává aplikace. Bohužel však není šance tento hudební podkres změnit a tak telefon po chvíli radši ztlumíte.
Můžete také nastavit rychlost autíčka. Máte na výběr na stupnici v rozmezí 1-15. Jednička je přibližné tempo staršího slimáka, při patnáctce pak stěží stihnete auto zastavit, než narazí do protější zdi pokoje.
Dexim Race Car je ideálním příslušenstvím do kanceláře. Zábava pak bude o to větší, pokud se jich sejde víc a vy si tak můžete zahrát multiplayer. Problém však nastane, pokud nemáte větší plochu s hladkým povrchem. Na koberci se totiž Veyronu do jízdy moc nechtělo.