Dílo se podařilo, jsem členem Gowalla Street týmu

30. 6. 2010

Sdílet

 Autor: Redakce

Komunikace s lidmi z Gowalla.com není nikterak jednoduchá. Ne že by hovořili naprosto cizí řečí, ale prostě buď nehovoří vůbec, nebo jen minimálně. Za posledních šedesát dní jsem jim psal zhruba tři "představovací" a "žádací" e-maily, na které jsem nedostal odpověď. Chápu, pracují na inovacích a rozšiřování slova gowallího. Ale že by až tak?

Proč jsem se chtěl do Gowalla týmu dostat?

Geolokační služby (spíše hry) mě opravdu baví. Už dávno jsem si prostřednictvím Foursquare.com udělal z města hřiště. Pak ale přišla Gowalla, která mě chytila mnohem víc. Ne že bych na Foursquare zanevřel, ale... O Gowalle není nutné více psát, vše důležité již shrnul @hassmanm ve svém článku.

Postupem času se Gowalla začala dostávat mezi lidi a její obliba rostla. S oblibou však také začalo růst množství špatně vytvořených míst (spotů), resp. jejich popisků. Z Foursquare jsem zvyklý, že mohu jako tzv. Superuser tyto chyby a nedostatky opravit. U Gowally bohužel. Platí, že pokud nejste výrobcem tohoto místa, nemůžete změnit nic, zbývá vám jen možnost apelovat na osobu, který místo vytvořila, aby spáchala nápravu. Zdlouhavé, někdy nemožné.

Proto jsem pátral, zda je možné získat nad rámec standardních oprávnění i jistá privilegia. Přes Twitter jsem se dozvěděl (velké díky @mylan), že tato oprávnění je možné získat až po jakýchsi představovačkách a prověrkách. Jak jsem si již poplakal v úvodu, žádný kanál směrem k Gowalla týmu se nezdál dost otevřený. Ovšem (zřejmě i po jisté intervenci @mylan) po šedesáti dvou dnech se dílo podařilo.

ICTS24

A co teď můžu, když už tam jsem?

Získal jsem práva pro editaci jakéhokoliv spotu (zpřesnění geolokace, popis, kategorie...), ale také pro tzv. merge dvou míst, která jsou v podstatě totožná, duplicitní. Protože se většinu času pohybuji kolem Brna, Prahy a Bratislavy vím, že některá místa jsou prostě špatně. Postupně je opravím. Abyste se i vy nemuseli pachtit po nápravě tím, že se budete snažit kontaktovat výrobce spotu, klidně se na mě obraťte.

Je konec divení se, že KFC u D1 prostě není, že supermarket patří do kategorie event apod. Ono je totiž lepší, když je ve věcech pořádek. Budete-li chtít některé místo opravit, poslouchám přes Twitter na @liborkriz.