Určitě jste si nemohli nevšimnou, že od pondělí do středy plnil stránky ExtraHardware test dvou SLI konfigurací. Jednu tvořily dvě GeForce 8800 GT (či 9800 GT, chcete-li) a tu další pak dvě GeForce GTX 260 (SP216). V článcích jste postupně mohli vidět srovnání výkonu s jednotlivými grafikami (a dvěma řešeními na bázi ATI CrossFire) v podobě průměrných snímků ve hrách, následovaly grafy průběhu odhalující (ne)zlepšení plynulosti her a poslední článek se shrnujícími grafy, měřením spotřeby, zahřívání GPU, vlivu anti-aliasingu na výkon a přehledným zobrazením škálování SLI.
Jestli jste se zrovna vrátili z dovolené, seriál minuli a přesto vás zajímá vhodnost investice do druhé grafické karty, nebojte se využít jednoho z odkazů na dílčí články.
- SLI dvou GeForce 8800 GT a GTX 260 I. - herní testy
- SLI dvou GeForce 8800 GT a GTX 260 II. - plynulost her
- SLI 8800 GT a GTX 260 (vs. CrossFire) III. - shrnutí
Navzdory nemalému rozsahu jsem těm nejnáročnějším čtenářům zůstal něco dlužen. Jsou to podrobné logy z programu FRAPS, díky kterým můžete zkoumat třeba projevy micro-stutteringu u SLI. Zde jsou:
Do článků jsem také nenacpal všechny screenshoty z GPU-Z, RivaTuneru a dalších programů. Především grafy sledování hardwaru z RivaTuneru vám ale mohou ukázat pár čísel o teplotě a otáčkách ventilátoru při zátěži navíc (více senzorů teploty než jen senzor "GPU").
Pro kompletnost jsem natípal i ty zajímavější obrazovky z NVIDIA Control Panelu:
- Obrázky z NVIDIA Control Panelu (multimonitor, 3D nastavení, systémové informace, nastavení barev, ...)
Můžete tak třeba vidět, jak se chová vícemonitorová konfigurace na dvojici karet v SLI nebo nabízené režimy SLI AA (anti-aliasing). Více v ZIP souboru odkazovaném nad tímto odstavcem.