Na konci září 2011 působil web dopravního podniku jako z devadesátých let, a že se o něj majitel zřejmě tolik nestaral, došlo k expiraci domény a rovnou ke zrušení registrace. Zde se mohla projevit i chyba registrátora, protože údajně neposlal žádnou upomínku, ale majitel domény by si takové věci měl aspoň trošku hlídat i tak.
Doménu si následně zaregistroval Jiří Nedorost, objevil se dokonce web DPMK.cz (dopravní podnik města Krna). Původní web byl ale přesměrován na fanouškovskou stránku Bmhd.cz. Webové stránky dopravního podniku byly po několika dnech obnoveny na původní doméně a dokonce v nové verzi, která je aktuální dodnes. Jenže tento web vypadá, jako by jej nakódoval syn některého z ředitelů dopravního podniku.
Web kritizuje řada odborníků z oblasti webdesignu za špatně zvolené fonty i velikosti obrázků, ale problémů je mnohem více. Horní logo vytvořené ve flashi není uzpůsobeno pro snadný návrat na hlavní stránku, web obsahuje příliš javascriptu, kterým se naopak má šetřit. Prohlížet jej například na smartphonu je utrpení.
A teď se dostáváme do dnešních dní, kdy www.dpmb.cz vypadá stále stejně, jen na první straně visí oznámení o výběrovém řízení na nový web. Zadané podmínky jsou ovšem docela podivné a vypadají, jako by byl vítěz předem znám.
Zde je výběr dvou z nich:
- Zdrojové kódy webu musí být napsány v jazyce C#: což vyřazuje naprostou většinu firem, weby v C# dělá málokdo, protože to není nutné, web lepší nebude. Spíše bude mnohem dražší, než by byl v PHP, či .NET.
- Web má být v testovací verzi hotový do 30 dnů od podepsání smlouvy: to je docela šibeniční termín a dá se za tím vidět i něco jiného (třeba že web už někde potichu vzniká).
Webové stránky typu dopravního podniku velkého města nejsou ničím složitým, nebudou na ně chodit statisíce lidí denně a úplně stačí, když na nich člověk najde informace o výlukách, kontakty, dobře zpracované jízdní řády (máme Pubtran) a jiné užitečné věci.
Třeba zobrazení polohy vozidel na Google Maps, jako to umí aplikace iRIS by bylo příjemným zpestřením. A hlavně mobilní verzi webu! Ale nic tak složitého, jak to podle zadání výběrového řízení vypadá, web dopravního podniku nepotřebuje a nakonec ani mít nebude. Jen ty miliony budou pořád stejné.
zdroj: DPMB.cz, Jan Řezáč