Doména jidlo.cz se prodala za 900 tisíc. Zřejmě jde o nejdražší doménu za posledních deset let

14. 10. 2021

Sdílet

 Autor: Depositphotos
Český trh s doménami má zřejmě další rekord. Doména jidlo.cz změnila majitele, který za ni zaplatil 900 tisíc. Prodej proběhl už loni, informace o prodeji se ale dostaly na veřejnost až nyní. Zda jde o nejdražší doménu za posledních deset let ale není zcela jasné. Prodeje domén nebývají příliš medializovány a za minulou dekádu se nikdo žádným velkým prodejem či nákupem nepochlubil, musíme se tak spoléhat na různé neoficiální žebříčky.

Doménu jidlo.cz si za 900 tisíc korun koupil Tomáš Rohlena prostřednictvím své firmy Webmint s.r.o. Kupce na svou novou doménu převedl prezentaci doposud provozovanou na webu receptnajidlo.cz. Kromě receptů se na ní hodlá věnovat například i recenzím restaurací či rozvozů.

Nedražší česká doména vůbec je zřejmě Dovolena.cz, kterou koupil v roce 2010 Radim Jančura za deset milionů korun, ale detaily transakce nejsou příliš dostupné. Pokud bychom to brali podle českých majitelů, tak se zřejmě měla počítat i doména porno.com, kterou v roce 2015 koupila česká firma WGCZ. Mezi nejdražší domény na světě pak patří Sex.com za 14 milionů dolarů, Internet.com za 18 milionů či CarInsurance.com za 49,7 milionů.

jidlocz notebook Doména jidlo.cz (obrázek: Webmint)

Prodeje domén jsou většinou soukromé a pokud se prodají mimo veřejné aukce, nemusí se jejich cena vůbec dostat do žebříčků. Je tak možné, že existují i mnohem dražší domény. Třeba doména Cars.com byla prodaná za 872 milionů dolarů, byť to nebylo nikdy plně zveřejněno. Když už se tím někdo chlubí, tak si dělá i trochu reklamu.

ICTS24

Českých domén (s koncovkou .cz) je nyní asi 1,4 milionu a ty nejlepší jsou samozřejmě rozebrané. Občas se někomu zadaří natrefit na dobré a ještě nezabrané jméno, ale většinou nezbývá, než ty dobré koupit.

zdroj: TZ Webmint, 404m, GoDaddy

Autor článku

Šéfredaktor Cnews.cz, dříve editor Computeru. Nadšenec do notebooků a příznivce kompaktních smartphonů. Najdete mě na Twitteru nebo LinkedInu.