Druhá generace Moto 360 přijde do Číny. S upraveným Android Wear a bez služeb Googlu

8. 9. 2015

Sdílet

 Autor: Redakce

Čína je velmi regulovaný trh a výrobci nových technologií včele třeba s Applem nebo Googlem o tom ví své. Kvůli blokaci Služeb Google Play a celého obchodu s aplikacemi vzniká v Číně mnoho alternativních verzí Androidu, které jsou často zcela nezávislé na Googlu a jeho komerčních aktivitách. I z toho důvodu si čínští zákazníci mohli jen zdát o chytrých hodinkách s Android Wear, jež jsou na služby Googlu plně navázány a bez nich jsou de facto bezzubé.

Proto je velkým překvapením, když dnes Motorola spolu s Googlem oznámily, že druhá generace Moto 360 bude dostupná i na čínském trhu. Kvůli dříve zmíněným regulacím ale půjde o značně upravenou verzi systému Android Wear, která nebude takřka vůbec napojená na služby Googlu.

 

Android Wear tak v Číně třeba přijde i o Chytré karty Google Now a vyhledávání či rozpoznávání řeči dostane pod patronát tamní společnost MobVoi. Hodinky však budou schopny zavolat taxi nebo poslat nadiktovanou SMS zprávu, akorát k tomu nebudou využívat mechanismus Googlu.

To mimo jiné také znamená, že místo OK Google budou čínští majitelé hodinky probouzet frází Ni hao Android. Vývojáři taky nebudou ochuzeni o vývoj vlastních aplikací pro hodinky s upraveným Android Wear, akorát se pro jejich instalaci nebude používat zavedený Obchod Play nýbrž lokální již fungující alternativy.

Platforma Android Wear byla do nedávna velmi uzavřenou platformou a ani výrobci si ji nemůžou přizpůsobovat stejně jako mobilní verzi Androidu. To mimochodem je i hlavní důvod, proč si i největší partneři jako LG nebo Samsung tvoří vlastní platformy, které jsou sice o něco bohatší na funkce, na druhou stranu ale nemají garantovanou stejnou kompatibilitu jako Android Wear. Touto úpravou pro Čínu však znovu vyvstala otázka, zda Google tento svůj striktní postoj brzy nepřehodnotí.

Moto 360 je ale na druhou stranu výjimkou, a ač by je mohly následovat Huawei Watch, ostatní výrobci se alespoň v krátkodobém horizontu do Číny nechystají. Čína je však velmi perspektivní a především obrovský trh, který žádný z velkých výrobců nebude moci zcela ignorovat. Ostatně už to potvrdil i sám Apple, který do Číny nedávno vstoupil.

ICTS24

 

Zdroj: The Verge