E3: Nintendo udává směr s kapesní 3D konzolí

16. 6. 2010

Sdílet

 Autor: Redakce

Wiic klasiky

Nintendo svou keynote odstartovalo ve velkém stylu. Celou show provázel šéf americké divize společnosti Reggie Fils-Aime. První slova byla „HD, 3D, pohybové ovládání, ale žádná hratelnost…“. Je jasné, na co narážel. Konkurenční Sony i Microsoft více slyší na první tři vychytávky, zatímco Nintendo dokáže tvořit zábavné hry i bez nejmodernějších technologií.

Hned první ukázkou bylo pokračování Legend of Zelda s podtitulem Skyward Sword. Na pódiu se objevil Shigeru Miyamoto, hlavní designér Nintenda, který stojí právě za Zeldou, Mariem nebo Donkey Kongem. S Wii Motion Plus ovládal Zeldu v úžasném světě s novými možnostmi, hratelností i lepší grafikou. To se prostě musí vidět, slovy to lze jen stěží popsat. Proto si najděte 70 volných minut a na celý záznam se povídejte zde.

Zelda is legen… wait for it… dary, zdroj: Nintendo

Na plátně se rozsvítilo logo NBA Jam… Ale pak se na palubovce objevil Mario a další klasické postavičky z možná nejslavnější hry. Mario Sports Mix bude multiplayerovou sportovní arkádou, ve které lze hrát volejbal, basketbal, hokej a vybíjenou. Prostě šílená japonská zábava a další znásilnění italského kníráče ve světě bez květináčů, cihliček a mincí. Ale asi to bude sranda.

Wii Party má být hra pro celou rodinu. Obsahuje 13 různých módů a více než 70 miniher. Když se sjede celá famílie, užije si prý každý. Pro mladší je určen Just Dance 2. Už název napovídá, že se bude hlavně tančit. Ve hře budou nové pohyby, písničky a multiplayer funguje až s osmi hráči.

Na kapesní konzoli DS přijde Golden Sun: Dark Dawn – pokračování jednoho z nejlepších RPG pro GameBoy Advance, samozřejmě ve 3D grafice. A u cenných kovů zůstaneme. Na Wii vyjde bondovka Golden Eye (Zlaté oko). Bude to takový 007 mišmaš bez Pierce Brosmana nebo Tiny Turner, ale zato s několika známými záporáky a Danielem Craigem! Hra vydala opravdu našlapaně, i když grafika spíš připomínala lepší kousky z PS1 nebo naopak ty horší z PS2. Podaří se navázat na úspěch Golden Eye 007 z roku 1997 pro Nintendo 64?

Ve službách jejího veličenstva dostanete povolení zabíjet, zdroj: Nintendo

Spolupráce s Disneym přinesla hru Epic Mickey. Její smysl jsem úplně přesně nepochopil. Během hraní je grafika plně ve 3D a ovladačem můžete libovolně upravovat, umázat předměty, domy, zkrátka celý svět. Během toho se setkáte s 2D animacemi, jako by vyskočily z 80 let starý animáků. Ale stále nechápu proč…

Následuje další šílenost Kirby's Epic Yarn, chlupatá růžová koule se pustí do dalšího dobrodružství. Pak se mihne Dragon Quest IX a akčnější Metroid Other M. A nakonec další velká klasika Donkey Kong Country Returns. Zkrátka Nintendo se vrací ke svým kořenům a útočí na nostalgii. Do dob, kdy si vybudovalo svou slávu. Mario, Donkey Kong, Zelda ani James Bond jen tak neomrzí, je to prostě dobrá společnost.

Nintendo 3DS, aneb jak má vypadat moderní konzole

Nintendo DS a jeho další varianty se ještě letos stane nejprodávanější konzolí historie, do legendárního PS2 chybí asi 10 milionů kusů. Rekord bude umocněn dlouho očekávaným nástupcem 3DS. Premiéru si odbyl právě na veletrhu E3 a dost možná se stane největším hitem celé akce. Změněno bylo takřka vše, jen samotný koncept dotykového displeje a rozkládací konstrukce zůstává.

Rozměry a hmotnost se opět nepatrně mění, to hlavní ale uvidíte až při otevření. Poprvé mají displeje rozdílnou úhlopříčku, rozlišení, ale hlavně technologie. Spodní dotykový má něco přes tři palce a QVGA rozlišení. Ovládá se teleskopickým stylusem s maximální délkou 101 mm.

Lepší než kdy dřív, zdroj: Nintendo

Ten vrchní se roztáhnul do šířky, je o půl palce větší a rozlišení podivných 800 × 240 px. Neříká to ovšem nic o poměru stran, ale o podpoře autostereoskopického zobrazení. V překladu – 3D bez potřeby brýlí. Na displeji tak najednou svítí pixely pro levé i pravé oko a paralaxní bariéra před panelem propouští obraz pro každé oko zvlášť. Protože máme všichni jiné oči a jinak také vnímáme prostor, na pravé straně je posuvník, kterým se 3D nastavuje, případně úplně vypíná.

Nad displejem je jedna čočka fotoaparátu, vzadu na víku další dvě, takže lze ve 3D i fotit. Ale jde spíš o hračku než o rozvíjení vašeho uměleckého já. Rozlišení 640 × 480 px a bůhvíjaká optika k ničemu jinému použít ani nelze. Stereo kamera ale může znamenat budoucí podporu Augmented reality, čili her kombinovaných s reálným prostředím. Po stranách displeje jsou ještě dva reproduktorky.

3DS opět podporuje 2,4GHz Wi-Fi i s šifrováním WPA (2). Ta slouží kromě internetu také ke komunikaci s ostatními hráči. Novinkou je ale permanentní připojení a stahování obsahu, i když zrovna spustíte nějakou hru. Nejsem si jist, jak moc je bezpečné takové otevření se světu, ani jaký to bude mít vliv na spotřebu, ale prezentovali to jako jednu z největších výhod.

Nad klasickým směrovým ovladačem se nově umístnil analogový „Slide Pad“. Nintendo 3DS bude podporovat i herní cartridge z původních konzolí (pro 3DS s až 2GB kapacitou), na boku je i slot pro SD karty. Zůstávají i tradiční tlačítka ABXY, start a select. V 3DS si odbyl premiéru také gyroskop a akcelerometr, takže bude možné hry ovládat pohyby samotné konzole. Nejspíš se to ale bude křížit s 3D efektem. Ten je se současnými technologiemi omezen jen na určitá místa, a pokud budeme s rukama mávat, „sweet spot“ se brzy ztratí.

  DS DS Lite DSi DSi XL 3DS
displej 2× 3", 256 × 192 px, 262 tisíc barev 2× 3,12", 256 × 192 px, 262 tisíc barev 2× 3,25", 256 × 192 px, 262 tisíc barev 2× 4,2", 256 × 192 px, 262 tisíc barev horní: 3,53", 800 × 240 px; dotykový: 3,02", 320 ×240 px
rozměry 149 × 85 × 29 mm 133 × 74 × 22 mm 137 × 75 × 19 mm 161 × 91 × 21 mm 135 × 74 × 20 mm
hmotnost 300 g 218 g 214 g 314 g 227 g
výdrž 10–14 h 15–19 h 9–14 h 13–17 h ?

 

To je zatím vše, co Nintendo sdělilo. Nevíme kdy a za kolik bude, jak dlouho vydrží na baterii a co je vlastně uvnitř za železo. Už dlouho se spekuluje třeba o Nvidia Tegra. Ale to není podstatné. Nintendo staví na hratelnosti a hardwarovými parametry není třeba oslňovat. Na webu je zatím k vidění červená, černá a modrá varianta.

Chystané hry

The Legend of Zelda: Ocarina of Time 3D, Animal Crossing, Mario Kart, Paper Mario, Pilot Wings Resort, Star Fox 64 3D, Steel Diver, DJ Hero 3D, The Sims 3, Professor Layon and the Mask of Miracle, Ridge Racer, Kingdom Hearts, Dead or Alive 3D, Samurai Warriors 3D, Battle of Giants, Hollywood 61, Codename: Chocobo Racing, Super Street Fighter IV 3D, Tom Clancy's Splinter Cell Chaos Theory a Tom Clancy's Ghost Recon.

Ale hlavní pecky prý budou stealth akce Metal Gear Solid: Snake Eater 3D, hororový Resident Evil Relevations, dětská hříčka nintendogs + cats (stará hra plus nově také kočky :-)) a dobrodružná Kid Icarus: Uprising. Trailer k poslední hře vypadal opravdu skvěle, jedná se o pokračování titulu z 80. let, který vyšel na NESku a později i GameBoy Advance. Jen mám strach, že je to spíš šité na míru Japoncům a Evropa nebo Amerika si více užije raději nějakou akci.

Solid Snake se vrací, zdroj: Nintendo

I filmy budou. Nintendo na veletrhu oznámilo spolupráci se studii Warnes Bros, DreamWorks a Disney. Podrobnosti zveřejněny nejsou, v tuto chvíli můžeme jen hádat, jestli budou filmy distribuovány online, nebo na SD kartách. A dostanou se vůbec k nám?

Po skončení keynote na E3 se z pódia vyřítily desítky pěkných slečen s řetězy kolem pasu, na jejichž koncích byly Nintenda 3DS k vyzkoušení. První dojmy zahraničních redaktorů byly vesměs pozitivní, ale po krátké ochutnávce asi nelze čekat jiné závěry. Mnozí potvrdili, že 3D efekt je povedený, ale obraz míří spíš směrem do hloubky než ven z displeje. Je to pochopitelné, 3D k dokonalému vjemu potřebuje velký obraz. I proto je IMAX tak úchvatný.

ICTS24

Jen se na konci vtipně obrátila slova Reggie Fils-Aimea proti Nintendu. 3DS je ve 3D, má pohybové senzory a displej je svým způsobem také HD (oproti předchozím). Snad i tu hratelnost povýší o několik úrovní nahoru, aby tyto vychytávky byly zase jen až dalšími v řadě.

Více informací k novinkám i záznam celého přenosu z Los Angeles najdete na e3.nintendo.com.