Už je to rok od spuštění ambiciózní konkurence Steamu. Epic Games Store proto bilancuje a vnadí na to, co nás čeká v sezóně 2020. Hráči se mohou těšit na nové funkce, resp. naplňování cílů ve vytyčené roadmapě. A kromě toho budou i letos obdarováváni zajímavými tituly. Epic slibuje, že i letos bude nadělovat každý týden minimálně jednu hru. Doposud jich obchod nabídl již 73 v celkové hodnotě 1455 dolarů. Hráči si je stáhli ve více než 200 milionech kusů. Je to hodně, nebo málo? Rozhodně se nedá říct, že by každý uživatel automaticky sbíral dárky každých sedm dní. Epic Store totiž podle oficiálních statistik má 108 milionů uživatelů, na každého tak vycházejí přibližně dvě hry zdarma. A když tedy hráči nejdou jen po dárcích, kolik vlastně v obchodě utrácejí? Epic uvádí, že za první rok utržil 680 milionů dolarů, tedy přibližně 6,30 dolaru na hlavu. Zajímavé ovšem je, že 429 milionů připadlo na hry Epicu a jen 251 milionů na tituly třetích stran.
Fortnite zkresluje statistiky
Epic má přitom v katalogu jen jednotky her, a pokud mi neselhal vyhledávač, jen jeho čtyři roky stará plošinovka Shadow Complex Remastered se musí koupit (za 15 dolarů). Ostatní tituly jsou zdarma a vydělává se jen na mikrotransakcích. Lze předpokládat, že drtivou většinu příjmů má na svědomí hit Fortnite. Ostatně podle odhadu SuperData tato hra za rok utržila 2,4 miliardy dolarů napříč všemi platformami.
Oněch zmíněných 251 milionů dolarů pak připadne na všechny ostatní tituly, mezi kterými jsou i (polo)exkluzivity jako Borderlands 3, Control, Detroit: Become Human, Metro Exodus atd. V této částce jsou nicméně započteny jen nákupy přímo ve Storu, nikoliv fyzické kopie či licence koupené jinde a následně aktivované v Epicu.
Firma též zveřejnila, odkud pochází její hráči. S přehledem vedou Američané se 17% podílem, následují Rusové (10%) a Číňané (8%). Češi mají jednoprocentní zastoupení a patří jim 20. místo.
Zdroj: Epic