Od stažení hry Fortnite z App Store až po vlastní Epic Games Store na platformách iOS a Android. Takový je příběh společnosti Epic, která se téměř před čtyřmi lety vzepřela podmínkám Applu a přidala do své hry vlastní platební systém obcházející provize a podmínky stanovené Applem.
Následné stažení hry Fortnite z App Storu, dlouholeté soudní sporty a zrušení vývojářského účtu Epic Games si všichni moc dobře pamatujeme. Soudní spor a celá kauza však podnítila diskusi o spravedlivějším trhu a nové podmínky v Aktu o digitálních trzích (DMA), který přikazuje společnostem, jako je Apple, otevřít svůj systém (mimo jiné) obchodům třetích stran.
Oficiální příchod Epic Games Store
Jakmile se tedy Apple přizpůsobil, přišlo ze strany Epic Games oznámení o vlastním Epic Games Store na iOS a Android. Vlastní obchod s hrami dorazí na obě platformy v průběhu tohoto roku a podmínky pro vývojáře nabídne společnost stejné jako na ostatních provozovaných platformách – tedy 88 % tržeb poputuje do kapsy vývojářům daných aplikací a zbylých 12 % pak dostane Epic.
Pro vývojáře přichází ještě jeden bonus v podobě 100% tržeb do jejich kapsy prvních 6 měsíců provozování jejich aplikace či hry skrze Epic Games Store. Pokud vývojáři ve svých titulech použijí vlastní platební systém (například pro nákup herní měny), nebude po nich Epic chtít žádné poplatky spojené s transakcemi, v opačném případě bude pro vývojáře platit výše zmíněný poměr 88:12.
Takto Epicem nastavené podmínky jsou aktuálně pro vývojáře aplikací a her výrazně lukrativnější, než kdyby své hry distribuovali skrze konkurenční platformy. Google i Apple si s vývojáři dělí tržby v poměru 70:30, malí vývojáři mají o něco výhodnější poměr 85:15.
V případě Applu pak vývojáři musejí navíc počítat s novým systémem představeném v návaznosti na DMA, kde vývojáři zaplatí navíc půl eura za každé stažení přesahující 1 milion stažení.