Google prý ve výsledcích zvýhodňuje vlastní služby, bez povolení využívá dat třetích stran a buduje si také reklamní monopol. Vydavatelé nemají volnou ruku v tom, jestli můžou mít na jednom webu reklamy AdSence plus ještě nějaké další, a nemohou jednoduše přenést kampaně ze sítě AdWords na jinou platformu.
Letos se už schylovalo ke konci sporu. Google navrhl ústupky a řešení, Evropská komise s nimi na jaře byla spokojená. Jen ještě dala prostor pro veřejné připomínkování. K tomu se ozvala aliance, která celý spor vyvolala a v jejímž čele stojí Microsoft. (Sám několikrát vyšetřovaný kvůli monopolním praktikám.)
Ústupky podle aliance nestačí. Samotný Microsoft vyčlenil tým, který měl simulovat navrhované změny a jejich dopad na uživatele. Bing upravený tak, aby se choval jako Google, ukázal, že lidé ignorují výsledky na pozicích, které Google vyhradil pro konkurenční služby (srovnávače a vyhledávač cen, hotelů, restaurací…). Místo toho raději 99× častěji kliknou na stránky patřící Googlu. Průkazná data zahrnující tři miliony testovacích dotazů Microsoft předal Almuniovi letos v létě. Více píše New York Times.
Viceprezident Evropské komise se studií Microsoftu a dalšími argumenty kritiků nechal přesvědčit a sám teď uznal, že ústupky nestačí. Komise už je s Googlem v kontaktu a očekává reakci. Pokud vše půjde správným směrem, vyšetřování skončí. V opačném případě Googlu hrozí pokuta.
Zdroj: EU