Facebook denně „vytěží“ korunu z každého uživatele. A protože jsou jich skoro dvě miliardy…

3. 11. 2016

Sdílet

 Autor: Redakce

Facebook se proměnil v obrovský stroj na peníze. Poslední tři měsíce pro něj byly nejúspěšnější v historii. Firma utržila 7 miliard dolarů (56% meziroční nárůst) a vykázala čistý zisk 2,4 miliardy (166% růst). Drtivou většinu příjmů má Facebook z reklamy (6,8 mld.), 200 milionů pochází z přímých poplatků. Již 84% reklamních příjmů pochází z mobilů.

Facebook má téměř 1,8 miliardy aktivních uživatelů
Facebook má téměř 1,8 miliardy aktivních uživatelů

Během uplynulého čtvrtletí měl Facebook v průměru 1,79 miliardy aktivních uživatelů měsíčně (16% růst) a 1,18 miliardy se jich připojil každý den (17% růst). Z mobilů a tabletů se každý měsíc přihlásilo již 1,66 miliardy uživatelů (20% růst) a denně pak 1,09 miliardy (22% růst).

Za jednoho uživatele firma utržila v průměru 4 dolary. Panují však velké rozdíly mezi regiony. V Severní Americe to v uplynulém kvartálu bylo přes 15 dolarů, v Evropě necelých 5 dolarů a ve zbytku světa pod 2 dolary. rozpočteno na den a převedeno do naší měny, každý den Facebook utrží korunu a pár haléřů na jednoho uživatele.

Daří se i Instagramu. Ten již má přes 500 milionů aktivních uživatelů měsíčně a přes 300 milionů denně. Více než 100 milionů již využívá i Instagram Stories. Messenger má více než miliardu uživatelů a dostupných je už přes 33 000 chatovacích botů. Miliardovou základnu má také WhatsApp.

 

Zdroj: Facebook