Ve Facebooku si moc dobře uvědomují, že při používání sítě věnujeme hodně pozornosti trojici ikon, které nám svítí při nových zprávách, oznámeních nebo žádostech o přátelství. Přesunutí těchto ikon na pravou stranu je docela logickým krokem, v pravé části stránky se mimo jiné zobrazuje spousta užitečných informací, jako upozornění na narozeniny, události a tak podobně.
Na stejném místě se ale zobrazují i reklamy, ty teď budou mít všichni chtě nechtě ještě více na očích. Pro společnost je to jen dobře, Facebook má totiž dlouhodobě problémy s efektivním vyděláváním peněz na reklamách a hodnota akcií firmy se navíc stále snižuje.
Na nové liště taky není samostatný odkaz na hlavní stránku, stejnou funkci ale po kliknutí obstarává nápis Facebook úplně nalevo. Tlačítko pro vyhledání nových přátel zmizelo bez náhrady. V novém čistším designu více vynikne políčko pro vyhledávání. Už dříve se spekulovalo, že by se jednou mohly reklamy objevit i v našeptávači.
Těžko říct, kdy a jestli vůbec se změn všichni dočkají. Facebook oficiálně potvrdil, že nový design horní lišty zatím jen testuje u malého vzorku uživatelů a není jisté, zda novinku vypustí do světa úplně. Reakce lidí na změny jsou ale jako vždycky kritické.
Zdroje: TechCrunch, InsideFacebook