Facebook ozdobí zdi reklamními spoty o 15 vteřinách. Připomínají TV

31. 7. 2013

Sdílet

 Autor: Redakce

Protože Facebook zřejmě obsahuje málo reklam, přemýšlí, jak dále zlepšit výdělky. Nemohli jste si nevšimnout, že se na zdi objevují sponzorované příspěvky. Zřejmě místo nich ale budeme vídat reklamy, které nebudou ničím jiným než vloženými videy. Společnost se inspirovala televizními spoty. Oproti nim ale zkrátí délku na patnáct sekund, což se shoduje např. s délkou videí na Instagramu. (Televizní reklamy obvykle běží buď 30, nebo 60 sekund. 15 vteřin se ale považuje za minimum.)

Tip: Na Facebooku jsou už čtyři miliony Čechů

To nebude náhoda, uživatelé by na známý formát měli reagovat vstřícněji. Zuckerbergova malá firmička by na nich měla vydělávat odhadem až 2,5 milionu dolarů denně. Sociální síť nedávno odhalila, že ji navštěvuje již 1,15 miliardy lidí. Pouze ve Spojených státech se během hlavního televizního vysílacího času na Facebook přihlásí 88 – 100 milionů uživatelů. Zadavatelé reklamy na sociální síti mají obrovskou výhodu v tom, že mohou reklamu vysoce efektivně cílit.

Zvolí si věk, pohlaví a zájmy a spot se následně zobrazí přesně té skupině uživatelů, které by měl jeho obsah zaujmout nejvíce. Oproti televizi se tedy nestane, že by někdo pánům nutil neprodyšné vložky atp. Reklamní prostor bude zpočátku prodáván na celý den.

 

Nejvíce vás ale bude určitě zajímat, jak často budete spoty vídat. Video se prý neukáže častěji než třikrát během dne. Zuckerberg údajně žádá snadné ovládání videa a obraz ve vysokém rozlišení. Start nové platformy pro marketéry byl prý dokonce dvakrát odložen, aby všechny aspekty splňovaly nároky provozovatele sítě. Aspoň na počátku nechce Mark uživatele vyděsit, a proto bude na dvacet příspěvků na zdech všech uživatelů připadat jedno video.

ICTS24

Mimochodem, nezávisle na uvedené zprávě Nielsen zveřejnil výsledky jednoho z dalších průzkumů. Podle něj Facebook v době hlavního vysílacího času ve skupině lidí ve věku od 18 do 24 let získal větší pozornost nežli kterákoli ze čtyř největší televizních stanic v USA. Stále však nevíme, kdy se nasazení spotů na zdi uživatelů dočkáme.

Zdroj: Bloomberg via Neowin