Už jsme párkrát debatovali o tom, že naše životy v digitálním prostoru z části řídí algoritmy. Nevíme přitom, jak fungují, sociální sítě se nás jejich prostřednictvím ovšem snaží udržet u procházení obsahu. Facebook v této souvislosti oznámil nikoli nezajímavý krok. Dochází k jistému odtajnění, chcete-li tomu tak říkat. U jednotlivých příspěvků vám prozradí, proč vám je ukazuje.
Služba už od roku 2014 napovídala, proč vidíte určitou reklamu. Stačilo zajít do kontextové nabídky reklamy a vyvolat příslušné informace. Podobně v proudu příspěvků na zdi budete moct vyvolat informační okno týkající se konkrétního příspěvku. Uvidíte, jak jeho výběr ovlivnily vaše dřívější interakce na Facebooku.
Kromě toho budou v informačním okně přítomné odkazy do nastavení služby, abyste případně její chování mohli ovlivnit. Facebook také ukáže, jaké interakce mohou stát za určitými typy faktorů. Který činitel při výběru příspěvku k zobrazení byl nakonec nejzásadnější? To se dozvíte v blízké budoucnosti, pokud u vás nová funkce ještě není dostupná dnes. (Distribuce začala 31. března.) Osobně např. zatím přehled ovlivňujících faktorů ve svém účtu nevidím.
https://www.facebook.com/facebook/videos/334358714131342/
Dále Facebook zlepší vysvětlení výběru reklamy. Poskytne totiž více relevantních informací. Do této chvíle Facebook informoval pouze o základních demografických faktorech nebo zájmech. Nově ale doplní informace o tom, jak zadavatelé a zadavatelky reklam dokázali reklamu spojit s vaší osobou. Např. na Facebook nahráli seznam telefonních čísel, přičemž jedno bylo shodné s tím, které máte uložené v profilu.