Proč vidíte právě tento příspěvek? Facebook poodhalí recept výběru

1. 4. 2019

Sdílet

Na sociální síť se dostává nová funkce, která vám prozradí, proč vidíte právě tento facebookový příspěvek.

Už jsme párkrát debatovali o tom, že naše životy v digitálním prostoru z části řídí algoritmy. Nevíme přitom, jak fungují, sociální sítě se nás jejich prostřednictvím ovšem snaží udržet u procházení obsahu. Facebook v této souvislosti oznámil nikoli nezajímavý krok. Dochází k jistému odtajnění, chcete-li tomu tak říkat. U jednotlivých příspěvků vám prozradí, proč vám je ukazuje.

Služba už od roku 2014 napovídala, proč vidíte určitou reklamu. Stačilo zajít do kontextové nabídky reklamy a vyvolat příslušné informace. Podobně v proudu příspěvků na zdi budete moct vyvolat informační okno týkající se konkrétního příspěvku. Uvidíte, jak jeho výběr ovlivnily vaše dřívější interakce na Facebooku.

Kromě toho budou v informačním okně přítomné odkazy do nastavení služby, abyste případně její chování mohli ovlivnit. Facebook také ukáže, jaké interakce mohou stát za určitými typy faktorů. Který činitel při výběru příspěvku k zobrazení byl nakonec nejzásadnější? To se dozvíte v blízké budoucnosti, pokud u vás nová funkce ještě není dostupná dnes. (Distribuce začala 31. března.) Osobně např. zatím přehled ovlivňujících faktorů ve svém účtu nevidím.

https://www.facebook.com/facebook/videos/334358714131342/

ICTS24

Dále Facebook zlepší vysvětlení výběru reklamy. Poskytne totiž více relevantních informací. Do této chvíle Facebook informoval pouze o základních demografických faktorech nebo zájmech. Nově ale doplní informace o tom, jak zadavatelé a zadavatelky reklam dokázali reklamu spojit s vaší osobou. Např. na Facebook nahráli seznam telefonních čísel, přičemž jedno bylo shodné s tím, které máte uložené v profilu.