Facebook rozjíždí vlastní herní platformu Gameroom. Se Steamem a spol. se nemůže měřit

2. 11. 2016

Sdílet

 Autor: Redakce

Firma, která za miliardu dolarů koupila Oculus a chtěla rozjet revoluci ve virtuální realitě, spustila novou herní platformu, které s VR nemá vůbec nic společného. Gameroom je centrum, ve kterém najdete desítky jednoduchých hříček rozdělených do několika kategorií.

Celá věc funguje tak, že si nainstalujete zvláštní program pro Windows 7+ (verze pro macOS ani Linux se zatím nechystají), v ní se přihlásíte k účtu na Facebooku (bez něj to nejde) a pak spustíte některý z titulů. Žádný z nich ale nestojí za řeč. Gameroom totiž sdružuje různé webovky nebo porty jednodušších mobilních her.

Gameroom je postaven na enginu Unity a Facebook chce nalákat vývojáře k tvorbě nativních her. Ty budou hostovány přímo na serverech Facebooku, každý titul může mít až 200 MB, jednotlivě bude firma povolat až 500MB balíčky. Už z toho je zřejmě, že žádné AAA tituly pro počítače nebo konzole se do Gameroomu nedostanou.

Facebook akorát vytvořil zvláštní centrum pro případ, že by jednou mohl hry vytěsnit ze své sociální sítě. Takto už vyčlenil Messenger, s hrami může udělat totéž. Ambice má velké. Hry chce i zpeněžit a nechat si 30% provizi.

 

ICTS24

V současné chvíli je ale Gameroom jeden velký zmatek. Program je nepřehledný, o hrách se nic nedozvíte. Nepoznáte, co je obyčejná webovka a spustí se hned, nebo co si nejdříve stáhne desítky megabajtů dat a běží v 3D grafice. Webovky jsou zase přeplněné reklamou. Prostě zklamání…

Zdroj: Facebook via Engadget