Facebook i Gowalla mají jednu důležitou věc společnou. Obě neúspěšně bojovaly proti Foursquare, načež nakonec samy ustoupily a LBS (location based services) pojaly trochu odlišně. Facebook (Places) přidal geoinformace k příspěvkům a Gowalla se ze hry na sbírání checkinů stala cestovatelským průvodcem.
Logicky bychom se mohli domnívat, že se obě firmy spojí, aby mohly zkusit novou etapu v geoslužbách. Jenže podle CNN šel Facebook hlavně po šikovných zaměstnancích, kteří by mu mohli pomoci s novou podobou profilů – Timeline.
Zdroj, jenž potvrdil akvizici Gowally říká. „Je to perfektní shoda. Myšlenka Gowally je vyprávět lidské příběhy, vizí Facebooku je informovat o důležitých okamžicích života.“
Letos chtěl Facebook nakoupit okolo 20 menších startupů, zatímco loni to bylo 10 a předloni jediný. Právě loni koupil Hot Potato za přibližně 10 milionů dolarů, z čehož se nakonec vyklubala služba Facebook Places.