Facebook se chystá ověřovat pravost profilů a povolí pseudonymy

21. 2. 2012

Sdílet

 Autor: Redakce

Nejedná se ale o odklon od používání pravých jmen, možnost se týká především slavných osobností, které mají mnoho odběratelů, aby nevznikaly podvodné účty, jak se třeba čas od času děje na Twitteru.

Facebook

Lidé s mnoha odběrateli postupně dostávají upozornění, že existuje možnost ověření jejich identity, není tedy možné nechat se ověřit dobrovolně, Facebook si vás musí sám vybrat. Vybraný člověk bude požádán o zaslání fotografie průkazu totožnosti, fotografie se po ověření smaže. Takoví lidé budou mít možnost používat alternativní jméno místo svého občanského.

Facebook

V praxi to vypadá tak, že až Stefani Germanotta projde procesem ověření profilu, bude moct na Facebooku vystupovat jako Lady Gaga. Taková osoba bude častěji v návrzích k odběru obsahu a zároveň bude ověřeno, že se opravdu jedná o danou osobu a ne o někoho se stejným jménem, nebo o falešný účet. Facebook bude jednotlivé žádosti o ověření vyřizovat ručně, na ověřených profilech ale nikde nebude viditelná informace, že už k ověření došlo.

V současnosti jde pod přezdívkou vystupovat taky, v nastavení účtu stačí přezdívkou nahradit své jméno. Osoba, která si místo jména nastaví přezdívku ale zároveň porušuje pravidla sítě. Facebook má proto dlouhý seznam se slovy, které ve jméně použít nemůžete, od konce roku 2010 dokonce zakazuje používání některých speciálních znaků.

Pokud chcete mít na Facebooku kromě jména i přezdívku nebo alternativní jméno, můžete vyplnit příslušnou kolonku v nastavení účtu, přezdívka ani alternativní jméno nejdou použít samostatně.

Facebook

bitcoin_skoleni

Hlavním důvodem k ověřování pravosti profilů je možnost odebírat obsah od lidí, které nemáte v přátelích. Tato funkce na Facebooku přibyla čtvrt roku zpátky, od té doby vzrostl počet profilů, které byly nahlášeny pro rozesílání spamu. Slavné osobnosti od té doby mají snadnější způsob, jak mohou komunikovat s fanoušky. Tímto chováním se Facebook snaží především přetáhnout uživatelskou základnu z Twitteru, a prý se mu to i docela daří – některé osobnosti mají až 8× více odběratelů na Facebooku než followerů na Twitteru.

Zdroj: TechCrunch