Facebook již před dvěma lety oznámil, že proti clickbaitingu bude bojovat. V newsfeedu proto omezil příspěvky, na něž uživatelé často klikají, ale okamžitě se vrací zpět (protože zjistí, že obsah je mizerný). V následujících týdnech přitvrdí.
Firma již analyzovala tisíce titulků a odkazů a našla fráze, které jsou s clickbaitingem nejvíce spojené. Algoritmus řazení příspěvků na stránce tak v budoucnu zamezí (nebo alespoň omezí) zobrazení článků s nadpisy, které tají, o čem článek ve skutečnosti je, nebo rovnou uvádějí zavádějící informace. Takové články navíc často vznikají jen k tomu, aby se k uživateli dostaly tucty reklam.
Facebook uvádí dva konkrétní příklady:
- Neuvěříte, kdo zakopl a spadl na červeném koberci – Chybí konkrétní informace. Kdo spadl? Co se mu stalo?
- Jablka jsou ve skutečnosti škodlivá – Zavádějící informace. Z článku nakonec vyplývá, že jsou škodlivá, jen pokud jich denně sníte hodně.
Zuckerberg a spol. reagují na zpětnou vazbu uživatelů, které clickbaiting obtěžuje. Na druhou stranu je ale spousta (většina) lidí, kteří stejně kliknou. Jinak by clickbaiting nefungoval, jinak by jej tvůrci obsahu nevyužívali a jinak by jej ani Facebook moc nezobrazoval, protože už tak do newsfeedu posílá jen populární (tj. často sledované a odkazované) věci.
Zdroj: Facebook