Ostrý provoz zahájen. Sociální internetová televize Facebook Watch startuje globálně

30. 8. 2018

Sdílet

 Autor: Redakce
Sociální internetové pořady po roce pilotního vysílání poprvé globálně – Facebook Watch se otevírá publiku na celém světě. Mají se platformy jako Netflix a YouTube bát?

O tom, že chce Facebook nabízet svou vlastní internetovou televizi, jsme už psali. Kromě seriálů začal fušovat také do sportu, nedávno získal např. práva na vysílání Premier League v Asii. Pokud má někdo prostředky na přímou konfrontaci YouTubu, Netflixu a dalších videoslužeb, je to právě Zuckerbergův podnik. Pilotní vysílání Facebook Watch bylo zahájeno 9. srpna 2017, ale jen v USA. Oproti dříve spekulované expanzi do Velké Británie se platforma letos rozšiřuje všude do světa. Facebook čerstvě oznámil, že obsah Watch už mohou sledovat lidé po celém světě. (Můj první pokus navštívit adresu www.facebook.com/watch dopadl nezdarem.) Snaží se oslovit obří uživatelskou základnu, která čítá 2,23 miliardy lidí, jež se k síti připojí aspoň jednou za měsíc; 1,47 miliardy lidí Facebook používají denně. K tématu: Facebook v Hollywoodu hledá originální skriptované pořady Na nedostatek potenciálu si firma stěžovat nemůže. Není asi třeba dodávat, že platforma od Facebooku je více zaměřená na sociální prvky. Firma nedávno

Watch najdete též na Apple TV, Samsung Smart TV, Amazon Fire TV, Android TV, Xbox One a Oculus TV.

Sledovanost neznáme

Závěrem pár prvních čísel. Podle Facebooku se na pořady na Watch doteď každý měsíc dívalo 50 milionů lidí. Ale pozor, do tohoto čísla se započítávají i relace, kdy přehrávání vydrželo jen minutu (a pak už se dotyčný k Watch nevrátil). Pokud někdo pustil video omylem a nechal jej aspoň minutu přehrávat, tvoří teď součást zmíněných 50 milionů.

Tento údaj tak nepůsobí světoborným dojmem. Dle „velkého modrého“ se nicméně celkový počet minut přehrávání pořadů na Watch od začátku tohoto roku zvýšil čtrnáctinásobně. Jedná se přesně o ten typ informace, kterou firma sdělí, když nemá po ruce skutečně kvalitní statistický údaj. Čtrnáctinásobné zvýšení času sledování zní pěkně, reálně ho ale nemáme s čím porovnat. Netušíme tedy, kolik času lidé sledováním pořadů stráví.