Za poslední rok a půl už Google investoval přes 200 milionů dolarů na podporu nových šikovných tvůrců, protože na síti chce původní a exkluzivní obsah. Novinky má na starost viceprezident Googlu a obsahový šéf YouTube, Čech Robert Kyncl.
YouTube už navštěvuje miliarda uživatelů měsíčně. Ta každou minutu vyprodukuje 72 hodin videa a měsíčně zhlédne celkem 4 miliardy hodin. Odhaduje se, že loni služba na reklamě utržila 1,3 miliardy dolarů, letos by to mohly být už dvě miliardy. Obrovské mediální korporace ale stále utrží ročně desetkrát tolik, tomu by se podle analytika Briana Wieser mohl Google přiblížit až za několik let.
Tak či onak, placené kanály se nejspíš České republiky nebudou týkat. Obsahové služby Googlu u nás s výjimkou nákupu a prodeje aplikací pro Android nefungují. Fiilmy zatím firma nabízí ve 13 zemích světa, televizní tvrobu dokonce jen v USA. Konkurovat tradičním televizím chce také český Seznam. Letos rovněž výrazně posiluje vlastní tvorbu.