Tip: Co přináší Firefox 20 beta? Předělané stahování i nový „porno“ režim
Reklamní průmysl tím ale může výrazně utrpět. Cílené reklamy jsou právě produktem sledování. Samozřejmě, že ne každý uživatel s tímto chováním souhlasí. Ti mají ostatně možnost aktivovat ve svém prohlížeči předvolbu Do Not Track. Mozilla se již dlouho angažuje v ochraně soukromí uživatele. Protože se bavíme o neziskové organizaci, není v jejím zájmu vydělávat peníze, například právě umisťováním reklamy. Dříve se vytasila právě s iniciativou Do Not Track, jejíž hodnotu ovšem výrazně devalvoval Microsoft, když předvolbu označil jako aktivní ve svém Internet Exploreru 10.
Neměli bychom se tvářit, že Mozilla zavádí úplné novoty. Někteří lidé, co pracují v reklamním průmyslu, sice mj. tvrdí, že se jedná o atomový útok, pravdou však zůstává, že Mozilla není první, kdo striktnější pravidla v příjímání cookies zavede.
Firefox to block 3rd party cookies? webpolicy.org/2013/02/22/the….This default setting would be a nuclear first strike against ad industry
— Mike Zaneis (@mikezaneis) February 23, 2013
Třetí strany ze hry vynechává celou věčnost Safari od Applu. Chrome je naproti tomu přirozeně nefiltruje. Microsoft zvolil spíše neutrální cestu a blokuje pouze některé cookies třetích stran. Většina jich ale do prohlížeče projde. Firefox předvolbu, upravující příjem, sice obsahuje, ale teprve v jedné z nadcházejících verzí bude již z výroby označena jako aktivní. Nedávno bylo rovněž oznámeno rozšíření možností předvolby Do Not Track.