Tvůrci Firefoxu tvrdí, že jde o hru s nenulovým součtem. Na jedné straně jsou poskytovatelé webového obsahu, na druhé uživatelé. Každá má jiné zájmy a potřeby. Mozilla se staví do role prostředníka, pozorovatele. Sama říká, že sbírání informací o uživatelích není vždy závadné. Firmy tím získávají data, která jim pomohou produkty zlepšovat. Musí však transparentně říkat, k čemu ona data využívají a co všechno sledují. Jinak u uživatelů ztratí důvěru.
Uživatelé mají právo na soukromí, firmy zase mají právo sledovat, jak lidé její produkty využívají. Mozilla proto na jedné straně nabádá společnosti, aby s reklamou a sledovacími prostředky nakládaly rozumně, na druhé straně nabídne uživatelům nový nástroj, jak se bránit.
Aktuální Firefox 42 beta pro Windows/Mac/Linux a Android proto dostávají novou funkci Tracking Protection (Ochrana proti sledování). V režimu anonymního prohlížení, kdy si Firefox neukládá historii, vyhledávací dotazy, cookies ani cache, má ve výchozím nastavení zapnutý blokátor obsahu třetích stran. Funguje jako jednoduchá verze doplňků Adblock Plus a Ghostery.
Firefox na stránkách zablokuje reklamu, tlačítka ze sociálních sítí, měřící skripty pro zjišťování návštěvnosti apod. Uživatel může tuto funkci vypnout globálně, případně i dočasně zrušit během prohlížení aktuální stránky (po opětovném zapnutí bude zase aktivní).
Mozilla tvrdí, že žádný jiný mainstreamový prohlížeč nešel s ochranou v anonymním režimu dál než Firefox. A jen v tomto případě to dává smysl. Uživatel zůstane skutečně inkognito. Zapnout tuto ochranu při běžném surfování, to by si Mozilla nedovolila.
Zdroj: Mozilla