Moderní technologie v automobilismu nepřinášejí vždy jen zlepšení. Nové funkce, které by jinak byly docela užitečné, bývají často dostupné jen přes dotykový displej někde v páté úrovni menu. A mizející fyzické ovladače nejsou jediná věc, kterou nás výrobci automobilů škádlí.
Auto se zmíněným novým systémem by umělo skenovat billboardy a podle zjištěného obsahu následně nabízet cílenou reklamu prostřednictvím infotainmentu. Přesně jako v Minority Report. Moderní automobily mají už dnes systém čtení dopravních značek. Ten řidiče informuje například o omezeních a slouží i pro autonomní řízení. Nový patent využívá technologii podobným způsobem, ale pro komerci. Kamera nasnímá billboard a získaná data se použijí k zacílení inzerce.
Jde zatím jen o patent a není jisté, že se v novým modelech automobilů vůbec objeví (jak to ostatně komentoval i Ford). Ale pokud ano, půjde o formu bloatwaru v informačním systému automobilu, za který uživatel zaplatit statisíce. Platí to i v případě, že by funkce šla vypnout, což u dalších otravných funkcí (např. start-stop) někdy jde a někdy třeba jen do další jízdy.
Jak napsal editor webu The Next Web: „Nezbývá než doufat, že si Ford patentoval tuto technologii pouze z důvodu, aby ji nikdy nikdo v automobilu nepoužil.“
Forma reklamy ve fyzických produktech, za které zákazník zaplatil plnou cenu, je bohužel stále běžnější. Nachází se v televizorech a vlastně i v noteboocích s Windows. Otázka, kdo by si vůbec koupil auto, které mu bude servírovat reklamy, je validní, ale na produktech zmíněných výše je vidět, že to také funguje.
zdroj: TheNextWeb