I já mám pocit, že se z umělé inteligence stal nadužívaný pojem. Na rozdíl od Microsoftu mám ale lepší pocit z Googlu, jenž na své nedávné konferenci I/O 2018 rovněž umělou inteligenci zdánlivě představil snad ve všech svých produktech. Připadá mi, že u Googlu je umělá inteligence aplikovaná tak, že je to vidět.
Reklamní gigant pak čerstvě oznámil, že umělou inteligenci využije také v novém Gmailu. Přidává do něj funkci, jež vám připomene, abyste odpověděli na příchozí e‑maily. V tomto případě mám právě pocit, že se ovšem jedná o nadužití pojmu. Není tak těžké vytvořit funkci, která na základě relativně snadno čitelných kritérií určí, že v tomhle případě se jedná o zprávu, na kterou byste měli odpovědět.
Nebude vám např. vytýkat, že neposíláte odpověď na propagační leták. S tím spojená druhá novinka vám pro změnu připomene jednat v obrácené situaci, a sice pokud během několika dní neobdržíte odpověď na svou zprávu. Takhle se už nezapomenete dotyčnému připomenout. Pokud vám přídavky připadají užitečné, potěším vás.
Dostupná budou ve všech schránkách služby Gmail nejpozději do několika dní. Pokud vám budou překážet, vypnete je v nastavení aplikace. Google je na detaily skoupý, podle všeho však funkce budou pasivní – v přehledu zpráv vám červené textové upozornění řekne, že si s odpovědí dáváte na čas, případně že už delší dobu čekáte na reakci.