„Materiální“ přihlašovací obrazovka od Googlu nastupuje až nyní v upravené podobě

19. 7. 2018

Sdílet

 Autor: Redakce
Nic velkého nečekejte. Obrazovka pro přihlášení nicméně bude hezčí a přehlednější – a to se také počítá.

Oživeno dne 19. 7. 2018

Před více než měsícem Google řekl, že upraví přihlašovací obrazovku ke svým službám. Nové verze jsme se ale zatím nedočkali, až teď se něco děje. Firma to příliš nerozmazává, jen suše oznámila, že kvůli nepředvídatelným potížím novou přihlašovací obrazovku uživatelům a uživatelkám začíná distribuovat v tomto týdnu.

Nepůjde přitom o původně představenou verzi. Na nové obrazovce nebude tolik svítit rámování pole pro zadání e-mailové adresy. Změny jsou tak ještě jemnější, než měly být v červnu. Dochází k vycentrování logotypu Googlu a uvítacích informačních popisků. Mírně se mění odsazení dalších prvků a velikosti některých popisků. To je ale všechno. Modrý rámeček se prý objeví za pár měsíců.

Tohle je podoba přihlašovací obrazovky, s níž se začneme setkávat od tohoto týdne (foto: Google) Tohle je podoba přihlašovací obrazovky, s níž se začneme setkávat od tohoto týdne (foto: Google)

Původní článek ze dne 8. 6. 2018

I přihlašovací obrazovky se mění. Nad těmito vstupními portály často vůbec neuvažujeme, ale i ony mají nějakou logiku a mohou být nadesignovány tak, aby byly efektivnější. Loni přihlašování měnil Microsoft, tentokrát je řada na Googlu. Ten přihlašování mění pravidelně každých pár let. V roce 2013 reagoval na nástup smartphonů, v roce 2015 proces rozdělil na více kroků.

ICTS24

Ke zpřehlednění došlo v roce 2017, kdy šlo spíše o kosmetické změny. Letošní změna přihlašovací stránky bude opět spíše kosmetická. Google svou argumentaci, proč muselo ke změně dojít zakládá na tom, že v roce 2014 představil designový styl Material. Ano, po čtyřech letech firma změnu reflektuje na stránce, kterou vidíme pokaždé, když chceme neanonymně použít nějakou službu od Googlu.

Lehounce odlišné bude tlačítko pro potvrzení přihlášení, více je změna vidět na poli pro zadávání uživatelského jména. To dosud bylo nevýrazné, od 14. června jej ale bude lemovat modrá linka. (Může trvat až 15 dní, než se změna projeví také na vašem konci.) Dále firma vycentruje svůj logotyp a popisky obrazovky nad zmíněným polem. Přihlašování nadále zůstane rozděleno do více kroků.

Nová podoba přihlašovacího dialogu (foto: Google)
Nová podoba přihlašovacího dialogu (foto: Google)
Dosavadní podoba přihlašovacího dialogu (foto: Google)
Dosavadní podoba přihlašovacího dialogu (foto: Google)