Podle ní Google za
propagaci nových smartphonů utratil 3,2 milionu dolarů v prvních dvou
dnech prodejů. To se týká jen televizních spotů, přepokládáme, že pouze
v USA. Firma bude muset utratit velké peníze, aby se prosadila vedle
zavedených rivalů, kterými jsou především Apple a Samsung. Zde je právě
vidět rozdíl mezi Pixelem cíleným na masy a Nexusem cíleným na nadšence a nadšenkyně
se specifickým zaměřením.
Samotný Google odmítl hovořit o utracené sumě, pro Reuters
pouze řekl, že plánuje skutečně rozsáhlou marketingovou kampaň. Koupit by prý
mohl také velmi drahé reklamní sloty během fotbalových přenosů v Den díkůvzdání
– za takovou propagaci by mohl Google dát kolem milionu dolarů. Pro srovnání, během stejné doby propagace za reklamu utratily
Apple 2,45 milionu a Samsung 1,4 milionu dolaru.
Do propagace investují dále samotní operátoři, případně
další prodejci. Pořádná reklama není levná záležitost a částka, kterou Google
investoval do marketingu za první dva dny, není přemrštěná. Ne, pokud chce
vstoupit do první ligy.
Zdroj: Reuters
via Thurrott.com