Hlavní navigace

Google chce být v první lize. Jak draze musí propagovat svoje Pixely?

10. 10. 2016

Sdílet

 Autor: Redakce

Google si nechával u různých firem vyrábět smartphony značky Nexus. Tuto linii ale vystřídala nová. Design před pár dny představených Pixelů si už Google řešil sám a začalo být jasné, že si internetový gigant chce najít další místo na trhu a vybudovat si novou pověst. Že se chce prosadit jako výrobce hardwaru a jde pro spotřebitelkách a spotřebitelích, dokazuje krom jiného také zpráva od Reuters.

Podle ní Google za
propagaci nových smartphonů utratil 3,2 milionu dolarů v prvních dvou
dnech prodejů
. To se týká jen televizních spotů, přepokládáme, že pouze
v USA. Firma bude muset utratit velké peníze, aby se prosadila vedle
zavedených rivalů, kterými jsou především Apple a Samsung. Zde je právě
vidět rozdíl mezi Pixelem cíleným na masy a Nexusem cíleným na nadšence a nadšenkyně
se specifickým zaměřením.

Google Pixel a Pixel XL

Samotný Google odmítl hovořit o utracené sumě, pro Reuters
pouze řekl, že plánuje skutečně rozsáhlou marketingovou kampaň. Koupit by prý
mohl také velmi drahé reklamní sloty během fotbalových přenosů v Den díkůvzdání
– za takovou propagaci by mohl Google dát kolem milionu dolarů. Pro srovnání, během stejné doby propagace za reklamu utratily
Apple 2,45 milionu a Samsung 1,4 milionu dolaru
.

ICTS24

Do propagace investují dále samotní operátoři, případně
další prodejci. Pořádná reklama není levná záležitost a částka, kterou Google
investoval do marketingu za první dva dny, není přemrštěná. Ne, pokud chce
vstoupit do první ligy.

Zdroj: Reuters
via Thurrott.com