Tip: Freemium není zdarma. EU chce odlišit aplikace s in-app platbami
Na druhou stranu pořád nejde o úplně oficiální čísla, spíše přibližná. Podobně rostly počty stažení. Lidé si stáhli 1,5× více aplikací v prvním čtvrtletí 2014 než před rokem ve stejném období. Ještě více se zvedl objem peněz, který uživatelé vydají za placený obsah. Když srovnáme první čtvrtletí 2013 a 2014, jde o 2,4násobný nárůst v globálním měřítku.
Taková Brazílie meziročně vyrostla natolik, že předběhla Rusko a bavíme se tak o druhém největším trhu hned po Spojených státech, které počtem stažení výrazně vedou před ostatními. Naopak v objemu plateb vedou Japonci nad Američany, kteří aspoň sebrali druhé místo Jižní Korei.
Zatímco neherní aplikace představovaly 60 % z celkového počtu stažení, z her pocházelo 90 % příjmů. Je to o 10 % více než před rokem. K příjmům je důležité zmínit, že na vzestupu je již nějakou dobu model freemium, už jsme se o tom bavili dřív. Základní aplikaci dostanete zadarmo, přičemž pak si pomocí mikrotransakcí dokoupíte nějaký obsah, odstraníte reklamy, dostanete dodatečné funkce atp.
Aplikace založené na modelu freemium tvořily v květnu asi polovinu ze všech stažení. Příjmy z nich ale rostly tak, že už vygenerovaly 98 % ze všech plateb. Točí se v nich velké peníze, zatímco klasické modely ustoupily hodně na pozadí. O prvoplánově placené aplikace už skoro není zájem. Tento trend nepřekvapivě vedou asiaté.
Zdroj: App Annie