Google Play má už 1,5 milionu aplikací. Většina příjmů pochází z modelu freemium

25. 6. 2014

Sdílet

 Autor: Redakce

Hlášení od analytické společnosti App Annie, jež se zaměřuje na mobilní aplikace, odhaluje, jak dobře se vede obchodu s aplikacemi pro platformu Android. Sami asi tušíte, že stále roste. Nyní v něm najdete již 1,5 milionu aplikací. Objem rostl od července 2013 do letošního června o 60 %. Podobný meziroční skok – o 500 000 aplikací – zaznamenal Google Play i loni v létě.

Tip: Freemium není zdarma. EU chce odlišit aplikace s in-app platbami

Na druhou stranu pořád nejde o úplně oficiální čísla, spíše přibližná. Podobně rostly počty stažení. Lidé si stáhli 1,5× více aplikací v prvním čtvrtletí 2014 než před rokem ve stejném období. Ještě více se zvedl objem peněz, který uživatelé vydají za placený obsah. Když srovnáme první čtvrtletí 2013 a 2014, jde o 2,4násobný nárůst v globálním měřítku.

Taková Brazílie meziročně vyrostla natolik, že předběhla Rusko a bavíme se tak o druhém největším trhu hned po Spojených státech, které počtem stažení výrazně vedou před ostatními. Naopak v objemu plateb vedou Japonci nad Američany, kteří aspoň sebrali druhé místo Jižní Korei.

 

Zatímco neherní aplikace představovaly 60 % z celkového počtu stažení, z her pocházelo 90 % příjmů. Je to o 10 % více než před rokem. K příjmům je důležité zmínit, že na vzestupu je již nějakou dobu model freemium, už jsme se o tom bavili dřív. Základní aplikaci dostanete zadarmo, přičemž pak si pomocí mikrotransakcí dokoupíte nějaký obsah, odstraníte reklamy, dostanete dodatečné funkce atp.

bitcoin školení listopad 24

Aplikace založené na modelu freemium tvořily v květnu asi polovinu ze všech stažení. Příjmy z nich ale rostly tak, že už vygenerovaly 98 % ze všech plateb. Točí se v nich velké peníze, zatímco klasické modely ustoupily hodně na pozadí. O prvoplánově placené aplikace už skoro není zájem. Tento trend nepřekvapivě vedou asiaté.

Zdroj: App Annie